vasael.ir

کد خبر: ۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴ - 20 September 2017
کارشناس فرهنگی مطرح کرد؛

حسادت و کاستی درونی افراد از عوامل گرایش به مدپرستی

وسائل ـ حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، دلایل اجتماعی، اخلاقی و عرفی را منشأ مدگرایی دانست و افزود: عوامل ذکر شده گرایش به مدگرایی را افزایش می دهد

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل به نقل از خبرگزاری رسا حجت الاسلام صفر قربان پور مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی دلایل اجتماعی، اخلاقی و عرفی را منشأ مدگرایی دانست و افزود: عوامل ذکر شده گرایش به مدگرایی را افزایش می دهد

 

مدگرایی وابسته به  دیدگاه انسان‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی با بیان اینکه مدگرایی وابسته به  دیدگاه انسان ها نسبت به اشیا، وسایل و زندگی است، ابراز داشت: امکانات دنیا وسیله و ابزارهای موقتی برای انسانیت و نحوه زندگی مطلوب ما هستند و نباید خود به هدفی برای زندگی تبدیل شوند.

وی افزود: نگاه انسان اگر کامل نباشد و محدودیت به مبانی ابزار دنیا و وابستگی نسبت به این ابزار در انسان ایجاد شود و تحت الشعاع هزینه ها، رویکردها، زینت ها، زیورها و زیستِ محیطی روز قرار بگیرد نوع دیگری از رفتار و حرکات در آن ها پدید می آید که یکی از این رفتارها مدگرایی است.

حجت الاسلام صفر قربان پور با بیان اینکه افرادی که صرفا گرایش های مد را معیار ارزش قرار داده اند و در تمامی جنبه های زندگی از جمله خوراک، پوشاک، ابزار و امکانات زندگی از آن ها پیروی می کنند، افزود: این افراد اصل را شخصیت انسانی قرار نداده اند و تنها مبنا را اشتباه قرار داده اند و ارزش های انسان واقعی را از یاد برده اند و ارزش های وجودی اشیا را بر ارزش های انسانی مقدم شمرده اند.

اصل زندگی، انسانیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی بیان داشت: زمانی که ابزار، معیار زندگی انسان ها شد، گرایش به مدگرایی افزایش پیدا می کند و در نتیجه مد بر گرایش فکری انسان غلبه پیدا می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در استان مرکزی با بیان اینکه اصل زندگی انسانیت است، بیان داشت: جامعه اسلامی باید همانگونه که در مبانی روایی، اخلاقی و نحوه زندگی اسلام تأکید شده است، نگاهی ابزاری به وسایل و اشیا داشته باشد و به اندازه نیاز و کفاف از آن ها بهره ببرد.

تغییر روش ها نباید سبب تغییر راه زندگی نیز شود

با تأکید بر این که تغییر روش ها نباید سبب تغییر راه زندگی شود، اظهار داشت: نباید صرفا به دلیل تغییر مد به مصرف گرایی روی بیاوریم، بلکه همان گونه که در دستورات دین مبین اسلام آورده شده است باید قناعت را سرلوحه زندگی قرار دهیم.

حجت الاسلام صفر قربان پور در ادامه بیان داشت: پیشرفت زندگی اجتماعی، حسادت‌ها، حقارت‌ها و کاستی های درونی عوامل درونی گرایش انسان ها به مدپرستی است و همین طور برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خارجی در راستای فروش و سود بیشتر نیز از عوامل خارجی گرایش به مدگرایی است.

منبع: http://www.rasanews.ir/detail/News/524457/2066

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۹:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۱۳:۳۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۵۰
غروب آفتاب
۱۹:۵۳:۲۲
اذان مغرب
۲۰:۱۱:۳۰