vasael.ir

کد خبر: ۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ - 20 May 2018
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت تبیین جایگاه زن در جامعه و خانواده اسلامی

وسائل - استاد حوزه علمیه گفت: زن دارای جایگاهی والا در زندگی است و وظیفه ای والا دارد، چه بسا که وظیفه زن همان وظیفه ملائکه و انبیای الهی باشد.

به گزارش وسائل ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان ظهر امروز در کارگاه سبک زندگی اسلامی حوزه علمیه همدان ویژه ماه مبارک رمضان بیان داشت: فرهنگ غربی ضرر های فراوانی به فرهنگ اسلامی و خانواده اسلامی زده است.

وی تصریح کرد: مسایلی همچون ورود حیوانات نجس العین به درون زندگی، تجمل گرایی و زیبا نشان دادن دنیا و حضور زنان در مشاغلی که برای مردان است سبب آسیب های فراوانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: زن دارای جایگاهی والا در زندگی است و وظیفه ای والا دارد، چه بسا که وظیفه زن همان وظیفه ملائکه و انبیای الهی باشد.

وی در ادامه افزود: انتخاب صحیح همسر در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است به ویژه در جامعه امروزی که تفاوت تربیت ها و بینش ها و افزایش تجمل گرایی سبب سست شدن بنیان خانواده شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه همدان گفت: آمار طلاق در جامعه امروزی نگران کننده است، چرا جوانان ما از غرب و فرهنگ غربی تبعیت می کنند، زندگی مشترک باید سبب آرامش انسان شود و این مساله تنها با انتخاب صحیح حاصل می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اصلاح الگوی مصرف در زندگی ابراز داشت: اصلاح الگوی مصرف سبب زندگی راحت می شود چرا عده ای به دنبال وام و تجمل گرایی می روند و این درحالی است که دنیا مکان آزمایش است نه مکان راحتی.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: یکی از ویژگی های زنان این است که خانواده را به تعالی می رساند و حیف است که زن جایگاه خود را فراموش کند و به دنبال مشاغلی که مربوط به مردان است ورود پیدا کند.

وی در پایان بیان کرد: متاسفانه دولت فعلی می گوید که 30 درصد کارمندان و کارکنان دولت را زنان تشکیل می دهند؛ این مساله جای تاسف دارد که زن در مشاغل مردانه ورود پیدا کرده است.

منبع : رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳