vasael.ir

کد خبر: ۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ - 30 April 2018

جلد اول کتاب«شرح قانون اساسی - فصل ششم ـ شورای نگهبان» منتشر شد

وسائل ـ انتشارات پژوهشکده شورای نگهبان کتاب «شرح قانون اساسی - فصل ششم ـ شورای نگهبان (جلد اول)» را منتشر کرد.

به گزارش وسائل، این کتاب سومین جلد منتشر شده از مجموعه‌ی «شرح قانون اساسی» و جلد اول از فصل ششم قانون اساسی (شورای نگهبان) است.

این مجموعه که زیر نظر دکتر عباسعلی کدخدایی نگارش گردیده در تبیین اصول قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است و وجوه تمایز متعددی نسبت به کارهایی که تاکنون در این عرصه انجام شده را دارد که از آن جمله می‏توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به مبانی انقلاب اسلامی و موازین اسلامی در تبیین اصول قانون اساسی، نگاه به سابقه‏ ی موضوعات مطرح در هر اصل قانون اساسی در قانون اساسی مشروطه، مشروح مذاکرات قانون اساسی و همچنین قوانین و مقرراتی که در خصوص آن موضوع، در نظام حقوقی جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسیده است.

توجه به نظرات مختلف شورای نگهبان در مورد هر اصل قانون اساسی اعم از نظرات تفسیری و سایر نظرات شورا، در نظر داشتن ارتباط اصول مختلف قانون اساسی با یکدیگر؛ توجه به مطالعات تطبیقی و در نهایت و حسب مورد، آسیب ‏شناسی نظری و عملی اصل مورد بحث، از ویژگی‌های دیگر این کتاب است.

در این مجلد به طور تخصصی به بخش انتهای فصل ششم از قانون اساسی که اختصاص به شورای نگهبان دارد پرداخته شده است. در جلد اول این کتاب جمعی از پژوهشگران پژوهشکده‌ی شورای نگهبان در سه مقاله به شرح اصول 93 ، 94 ،95 ،98 قانون اساسی پرداخته‌اند./909/241/ح

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶