vasael.ir

کد خبر: ۸۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰ - 25 April 2018

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده: "موزه دین و دنیا" همه ابعاد فقه را در نظر گرفته است

رییس هیأت مدیره موزه دین و دنیا با بیان اینکه باید از ابزار و رسانه های مدرن در جهت انتقال مفاهیم دینی استفاده شود، گفت: اگر در به کارگیری این ابزار در جهت درست عقب بمانیم، بی شک مورد هجوم فرهنگی قرار خواهیم گرفت

به گزارش وسائل حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده در مراسم افتتاحیه موزه دین و دنیا که عصر امروز در شبستان امام هادی(ع) مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه عصر کنونی عصر رایانه، رسانه و ماهواره است، گفت: امروزه این ابزار در زندگی ها نقش بسزایی دارد.

رییس هیأت مدیره موزه دین و دنیا با بیان اینکه باید از ابزار و رسانه های مدرن در جهت انتقال مفاهیم دینی استفاده شود، اظهار  داشت: اگر از این ابزار درست استفاده نکنیم و در به کارگیری آنها در جهت درست عقب بمانیم، بی شک مورد هجمه فرهنگی قرار خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه موزه یک رسانه است، عنوان کرد: این رسانه می‌تواند در عرصه‌های تبلیغ دین برگ برنده ای برای دین باشد، زیرا با به کارگیری حس سمعی و بصری می توان احکام فقهی را در وجود افراد نهادینه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده خاطرنشان کرد: علت اینکه در حال حاضر بسیاری از میراث گرانبهای علمای گذشته از دست مان رفته است، همین بی توجهی به رسانه موزه است.

رییس هیأت مدیره موزه دین و دنیا به تشریح تاریخچه موزه دین و دنیا پرداخت و افزود: این موزه بودجه ای در دست نداشته و از ابتدا با هدایای مردمی آغاز به کار کرد و هم اکنون نیز به همین وسیله اداره می شود.

وی اضافه کرد: این موزه غرفه های متعددی دارد و سعی کرده ایم در آن غرفه هایی برای مراجع، علما، قرآن کریم، اماکن مقدسه، افاد شاخص و غیره قرار دهیم تا برای بازدیدکنندگان متنوع باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تأکید بر اینکه گستره این موزه همه ابعاد فقه را در بر خواهد گرفت، ابراز کرد: در حال حاضر نمایی کوچک از آن گستره گسترده را مشاهده می کنیم و در آینده ای نزدیک شاهد رشد و گستردگی این موزه خواهیم بود.

 

منبع: خبرگزاری رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۰:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۰:۲۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۴۸
اذان مغرب
۲۰:۲۴:۴۰