vasael.ir

کد خبر: ۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۱ - 22 April 2018
آیت الله طبرسی:

فضای مجازی به عرصه تاخت و تاز معاندان دین و انقلاب تبدیل شده است

وسائل ـ آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه امروز فضای مجازی به عرصه تاخت و تاز دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تبدیل شده است، گفت: باید با برنامه ریزی مناسب از آسیب های احتمالی این بخش کاسته و مسیر صحیح را به نسل جوان نشان دهیم.

 

به گزارش وسائل به نقل از خبرگزاری رسا، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران بعد از ظهر دیروز در دیدار مدیر کل و جمعی از معاونان آموزش و پرورش مازندران با تبریک اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز، گفت: آموزش و پرورش در صف مقدم تعلیم و تربیت قرار دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که تعلیم و تربیت در اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، افزود: برای آموختن در دین مبین اسلام هیچ حد و مرزی وجود ندارد و انسان باید تا زمانی که توان دارد باید بیاموزد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سیستم آموزشی کشور برگرفته از غرب بود، خاطرنشان کرد: نباید پس از گذشت چهار دهه از عمر انقلاب الگوهای غربی در سیستم آموزشی کشور وجود داشته بشد.

آیت الله طبرسی با بیان این که یکی از مهم ترین اهداف نظام سلطه نفوذ در مبانی فرهنگی و آموزشی کشورمان است، تصریح کرد: سند 2030 که با تدبیر مقام معظم رهبری جلوی اجرای آن در آموزش و پرورش گرفته شد نمونه بارز جریان نفوذ دشمن در دستگاه تعلیم و تربیت بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که دشمن هیچ گاه از توطئه و دشمنی علیه انقلاب و نظام اسلامی خسته نمی شود، افزود: دشمنان برای ضربه زدن به اعتقادات و باورهای دینی نسل امروز جامعه هر چه در توان دارند خرج می کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنی با ملت ایران به دلیل ایستادگی، مقاومت و هوشیاری این ملت در برابر توطئه ها و هجمه های بدخواهان بوده است، خاطرنشان کرد: چهار دهه هر چه در توان داشتند بر سر این ملت بزرگ آوردند، اما مردم ما مقتدرانه در برابر هجمه ها و توطئه های آنها ایستاد و از انقلاب و نظام دفاع کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که توطئه آفرینی و ترویج عقاید و افکار انحرافی و غربی امروز از سنین پایین در میان نسل امروز جامعه ترویج می شود، تصریح کرد: میزان هجم شبهاتی که علیه اعتقادات دینی ما ساخته اند هر روز بیشتر می شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه امروز دانش آموزان ما شبهات و مسائل بسیاری که دشمنان علیه دین ساخته اند مواجه هستند، خاطرنشان کرد: باید با پاسخ مستدل و مناسب مانع از تشویش ذهن دانش آموز نسبت به دین و مباحث ارزشی شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که همراهی تعلیم و تربیت در سیستم آموزشی کشورمان یک شاخصه مهمی است، تصریح کرد: تعلیم بدون تربیت نمی تواند موجب رشد و تعالی یک دانش آموز شود.

امام جمعه ساری با بیان این که تعلیم با تربیت است که موجب تعالی و رستگاری دانش آموز می شود، بیان داشت: اگر مسائل اخلاقی و تربیتی در مدارس مورد بی توجهی قرار گیرد به طور حتم خروجی موفقی از مدارس شاهد نخواهیم بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امروز جامعه جوان ما به ویژه دانش آموزان بخش مهمی از اوقات فراغت خود را در فضای مجازی می گذرانند، افزود: متأسفانه امروز فضای مجازی محیط مناسبی برای رشد و تعالی فکری دانش آموزان نیست بلکه در بسیاری از مواقع بستری برای انحراف جوانان نیز بوده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه امروز فضای مجازی به عرصه تاخت و تاز دشمنان و بدخواهان دین و انقلاب تبدیل شده است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب از آسیب های احتمالی این بخش کاسته و مسیر صحیح را به نسل جوان نشان دهیم.

امام جمعه ساری با تأکید براین که آموزش در یک نظام اسلامی باید بر محور ارزش های الهی و اخلاقی باشد، خاطرنشان کرد: آموزش علم باید با معرفت دینی و اخلاق اسلامی همراه باشد تا شاهد پرورش نسلی متعهد و انقلابی برای آینده کشورمان باشیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آموزش و پرورش باید محل تربیت و پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب باشد، تصریح کرد: آینده این کشور و نظام متعلق به این جوانان امروز است به همین خاطر باید در رشد و تعالی آنها بیش از پیش سرمایه گذاری کنیم.

وی با اشاره به این که تعلیم و تعلم در مدارس کشورمان باید با آنچه که در کشورهای غربی وجود دارد متفاوت باشد، خاطرنشان کرد: باید ترویج اخلاق و معنویت در کنار مسائل علمی مورد توجه مدارس کشورمان قرار گیرد./924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳