vasael.ir

کد خبر: ۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷ - 07 April 2018
از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه صورت گرفت؛

انتشار شماره ششم دوفصلنامه قرآن، فقه و حقوق اسلامی+دانلود

وسائل ـ انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه در شماره ششم دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «قرآن، فقه و حقوق اسلامی» مقالاتی با عنوان«آثار مسؤولیت مدنی و جبران خسارت در قرآن»،«تحلیل رابطه آیات نفی ظلم با مسؤولیت مدنی» و«ازدواج فرزندپذیر با فرزندخوانده با نگاهی به قرآن کریم» را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار وسائل، ششمین شماره دوفصلنامه علمی پژوهشی قرآن، فقه و حقوق اسلامی به همت انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه منتشر شد.

«آثار مسؤولیت مدنی و جبران خسارت در قرآن» نوشته محمود حکمت نیا و حسین هوشمند فیروزآبادی، «تحلیل رابطه آیات نفی ظلم با مسؤولیت مدنی» نوشته حجج اسلام والمسلمین سید حمید جزایری و مهدی همتیان، «ازدواج فرزندپذیر با فرزندخوانده با نگاهی به قرآن کریم» نوشته سید علی میرداماد نجف آبادی و سید علی جواهری، از جمله مقالات منتشر شده در این شماره است.

همچنین مقالات «بررسی مستندات قرآنی حکم تغییر جنسیت و آثار فقهی آن» نوشته حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی کریمی نیا، «قرآن و اصل مسؤولیت حمایت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین اعرابی، نگار علیزاده و نگین علیزاده، «مجازات مرتد و پاسخ به شبهات؛ با نگاهی به دیدگاه آیت الله معرفت» نوشته حجت الاسلام والمسلمین سعید داودی لیمونی را نیز می توانید در این شماره بخوانید.

تلاش برای تبیین هر چه بیشتر و بهتر آیات‌الاحکام مرتبط با حقوق، تلاش برای شناسایی احکام فقهی ـ حقوقی مستخرج از قرآن کریم، تبیین مباحث اصولی مرتبط با قرآن کریم، مطالعه تطبیقی مکاتب و مذاهب فقهی درباره مقدار و چگونگی بهره‌برداری از قرآن کریم، ایجاد بستر مناسب برای مطالعات فقه مقارن با توجه به منبع مشترک بودن قرآن کریم در میان مذاهب اسلامی، از جمله اﻫﺪافی است که مسؤولان این دوﻓﺼﻠﻨﺎﻣﻪ دنبال می‌کنند.

گفتنی است دوفصلنامه علمی ـ پژوهشی «قرآن، فقه و حقوق اسلامی» با مدیرمسؤولی آیت الله علیدوست و سردبیری احمد حاجی ده آبادی از سوی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه منتشر می‌شود.

فایل کلی مقالات شماره ششم دوفصلنامه علمی پژوهشی قرآن، فقه و حقوق اسلامی را می توانید در اینجا دانلود کنید./909/241/ح

 

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳