vasael.ir

کد خبر: ۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ - 26 February 2018
معرفی کتاب؛

«اسلام و مدرنیته: تبدیل یک سنت فکری» منتشر شد

وسائل ـ کتاب «اسلام و مدرنیته: تبدیل یک سنت فکری» اثر فضل رحمان توسط انتشارات مرکز مطالعات خاورمیانه منتشر شد.

 

به گزارش  سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل به نقل ازخبرگزاری مهر، کتاب «اسلام و مدرنیته: تبدیل یک سنت فکری» اثر فضل رحمان منتشر شد.همانطور که پروفسور فضل رحمان در آخرین سری از مشارکت‌های مهم خود در تاریخ فکری اسلامی نشان می‌دهد، مشکلات خاص مدرنیست‌های مسلمان به هیچ وجه جدید نیست. در نظر او، عقلانیت اسلامی توانسته در برابر تناقضاتی که دنیای امروز اسلام با آن مواجه است، -سرگشتگی در برابر دنیای مدرن و یا مقاومت در برابر آن- پاسخگو باشد.

در این کتاب، رحمان یک طرح مثبت بلندپروازانه برای تحول سنت فکری اسلام ارائه می دهد: الهیات، اخلاق، فلسفه و فقه. او ورای صدای حمایت از بازگشت به اسلام و بازگرداندن شریعت، به عنوان راهنمای عملی، می‌پرسد چگونه و کدوام اسلام؟!می‌توان گفت رحمان، در تعریف روش‌شناسی لازم و صحیح، بسیار شجاع، جدی و عمیق است.

فضل رحمان یکی از مدرنیست‌های برجسته مسلمان قرن بیستم بود که نوشته‌های او یکی از کتب مهم دانش‌آموزان و دانشجویانی است که در سراسر آمریکای شمالی تحصیل می‌کنند و در دانشگاه‌ها و جوامع مسلمان در سرتاسر جهان تأثیر زیادی داشته است. وی جزو متفکرن اهل سنت به شمار می آید و اهل پاکستان است.

«اسلام و مدرنیته: تبدیل یک سنت فکری» ۱۸۲ صفحه دارد و در سال ۲۰۱۷ توسط انتشارات مرکز مطالعات خاورمیانه منتشر شده است./924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶