vasael.ir

کد خبر: ۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴ - 29 January 2018
پویا مطرح کرد؛

همراهی رسانه با معارف دینی هدف اصلی "دانشکده دین و رسانه"

وسائل ـ رییس دانشکده صدا و سیمای قم همراهی کار رسانه ای حرفه ای با معارف دینی را از اهداف راه اندازی این دانشکده دانست و گفت: به همین منظور دانشجویان ما از میان طلاب دانش آموخته سطح ۲ حوزه علمیه جذب می شوند.

 

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل به نقل از خبرگزاری رسا، دکتر علیرضا پویا در نشستی خبری که  در دانشکده صدا و سیمای قم برگزار شد با اشاره به اهداف شکل گیری این دانشکده عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که در سال های گذشته وجود داشت، بحث عدم وجود نگاه دینی و رویکرد مناسب انقلابی در میان برخی از افرادی بود که به صورت حرفه ای مشغول به کار در صدا و سیما بودند و برای رفع این مشکل از سال 76 دانشکده صدا و سیمای قم که نام دانشکده دین و رسانه را به همراه دارد تأسیس شد.

وی افزود: در واقع هدف از شکل گیری این دانشکده این بود که کار رسانه ای حرفه ای با رویکردها و آموزه های دینی همراه و توأم شود و به همین منظور نیز آموزش های تخصصی و حرفه ای دانشجویان رشته ارتباطات و رسانه های جمعی با معارف دینی همراه و ترکیب شد.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم تصریح کرد: تصمیم نهایی پیرامون این موضوع بر مبنای تحصیل طلاب دانش آموخته سطح 2 حوزه علمیه در رشته های ارتباطات و رسانه های جمعی بود و به همین منظور نیز در این سالها، پذیرش اصلی ما از بین طلاب دانش آموخته سطح 2 حوزه بوده است.

وی با تشریح اهداف این دانشکده خاطرنشان کرد: هدف محوری این دانشکده، پرورش و تربیت نیروی انسانی توانمند در زمینه دانش ارتباطات و رسانه های جمعی و معارف دینی است تا این افراد در زمان فراغت از تحصیل توانایی فعالیت حرفه ای و ورود به فعالیت های رسانه ای را داشته باشند.

پویا اضافه کرد: هدف دوم این است که مانند هر دانشگاه دیگری بتوانیم از طریق تحقیقات به گسترش رشته ارتباطات و رسانه های جمعی با رویکرد دینی بپردازیم که به همین منظور نیز پایان نامه های تخصصی با موضوعات بین رشته ای از سوی دانشجویان  این دانشکده تدوین شده که می تواند در فرآیند تولید علم کمک فراوانی نماید.

وی ادامه داد: ثمره این تحقیقات، پژوهش ها و پایان نامه ها در فرآیند تولید علم و گفتمان سازی در مباحث ارتباطات و رسانه های جمعی با رویکرد دینی که هدف سوم این دانشکده است به چشم می آید.

رییس دانشکده صدا و سیمای قم ابراز کرد: تحول در علوم انسانی یکی از مطالبات رهبر انقلاب و از نیازهای جدی کشور است که با توجه به کاربری و تأثیر ارتباطات جمعی و رسانه بر جامعه، اگر تحولی در این بخش صورت گیرد می تواند در بحث بومی سازی رسانه و ارتباطات جمعی کمک فراوانی نماید.

پویا تأکید کرد: استقرار این دانشکده در کنار حوزه های علمیه می تواند در دستیابی به این هدف کمک کند و این مجاورت سبب ایجاد تسهیلاتی در زمینه مراوده با حوزه های علمیه و جذب طلابی که در حوزه تحصیل کرده اند شده و هرجا که نیاز است می توانیم از اساتید حوزه برای تدریس و آموزش در دانشکده صدا و سیما بهره ببریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در این دانشکده کار سنگینی برعهده داریم چراکه توأم نمودن نیازهای جامعه و ذائقه مخاطبان با اهداف و اجزا و ملاحظات دینی کار آسانی نیست و امیدواریم با تلاش های صورت گرفته بتوانیم این موضوع را به خوبی دنبال کنیم./924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳