vasael.ir

کد خبر: ۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ - 24 January 2018
مرکز رشد برگزار می کند؛

کرسی نظریه پردازی "روش شناسی مرجع در فقه نظام شناسی و نظام سازی پیشرفت"

وسائل- هر حوزۀ شناختی در راستای ماهیت معرفت‌شناخت خود دارای روش‌شناسی خودویژه‌ای است. فقه نظام‌شناسی ـ نظام‌سازی پیشرفت نیز به این قرار، روش‌شناسی خودویژه‌ای نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی فقه حکومتی(وسائل)، کرسی نظریه پرازی «روش شناسی مرجع در فقه نظام شناسی و نظام سازی پیشرفت» با حضور شماری از محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی در مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) قم برگزار می شود.

براساس این گزارش، قرار است این کرسی نظریه پردازی، سه شنبه 10 بهمن ماه در این نهاد تحقیقاتی از ساعت 14 عصر برگزار شود.

در این کرسی حجت الاسلام احمد آکوچکیان به ارائه نظریه خود خواهد پرداخت و حجت‌الاسلام و المسلمین سعید بهمنی عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی و حجت‌الاسلام و المسلمین سید یاسر صادقی مدیر گروه اصول و مبانی پژوهشگاه فقه نظام، به نقد این نظریه می پردازند.

در چکیده منتشر شده اینگونه آمده است: هر حوزۀ شناختی در راستای ماهیت معرفت‌شناخت خود دارای روش‌شناسی خودویژه‌ای است. فقه نظام‌شناسی ـ نظام‌سازی  پیشرفت نیز به این قرار، روش‌شناسی خودویژه‌ای دارد. فصلی از این روش‌شناسی در علم اصول مرسوم تاریخ حوزۀ فکر دینی جای دارد. نظریه بر آن است تا روش‌شناسی مزبور را در هفت سطح؛ منطق استنتاج مرجع، منطق عام استنباط، منطق استنطاق یا پژوهش مسأله‌محور، روش‌شناسی پیش‌رونده و بازخورندۀ پیشرفت، سه نظام پیوستۀ ترتیبی، تنزیلی و موضوعی تفسیری، منظومۀ ریزروش‌های پژوهش جامع و روش‌شناسی آینده‌نگاری راهبردی، تقریر و پیشنهاد کرد.

این کرسی در مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه (رشد) به نشانی، قم، شهرک پردیسان،‌ بلوار دانشگاه،‌ بلوار شهید حسین مولوی، ‌انتهای خیابان شهیدان مولایی موحد برگزار می‌شود.

120/د

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۷
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۵۳
اذان ظهر
۱۳:۰۴:۳۳
غروب آفتاب
۱۹:۴۸:۳۴
اذان مغرب
۲۰:۰۶:۲۶