vasael.ir

کد خبر: ۷۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ - 20 December 2017
در پانزدهمین جلسه شورای سیاست گذاری پایگاه تخصصی وسائل تاکید شد

تقویت رویکرد علمی، آینده پژوهی و راه اندازی نشریه تبلیغی تخصصی

وسائل، در جلسه پانزدهم شورای سیاست گذاری وسائل استفاده از ظرفیت دانشنامه آزاد اینترنتی، راه اندازی کرسی های موضوع شناسی، راه اندازی نشریه تخصصی تبلیغی و راه اندازی گروه علمی برای مساله شناسی، فرآوری محصولات علمی برای مخاطبان برون حوزه، مطالبه گری و نقد و هم چنین استفاده از قالب های رسانه ای محتوایی مانند یادداشت، مقاله، گزارش مقاله و کتاب، میزگرد، نقد کتاب و مصاحبه های علمی، بحث، بررسی و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه فقه حکومتی وسائل، پانزدهمین جلسه شورای سیاست گذاری پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در تحریریه این سایت عصر روز دوشنبه مورخ 27 آذر ماه 96 با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

در این جلسه طرح برگزاری کرسی های مشترک روابط بین الملل اسلامی، جلسات موضوع شناسی، طرح شناختنامه شخصیت های فعال در فقه حکومتی، طرح گروه پژوهشی در راستای طرح تحول چشم انداز موسسه، پیشنهاد راه اندازی نشریه تخصصی و برخی عناوین تحقیقی برای مساله شناسی فقهی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

محمد حسین کشکولی با اشاره با سخنان رهبر معظم انقلاب در باره فقه حکومتی با تشریح نمایی از ماموریت معاونت مطالعات فقهی رسانه، شعار این معاونت را رسانه در خدمت فقه حکومتی خواند و گفت: ضروری است در این خصوص مطالعه و تولید محصولات رسانه ای در حوزه موضوع فقه حکومتی انجام شود. در حوزه شبکه مسائل نقطه تمایز این پایگاه مساله شناسی فقه حکومتی، اولویت پژوهی و آینده پژوهی مسائل و ترجمه مسائل به زبان فقه است که به صورت متمرکز در یک گروه پژوهشی چابک می تواند انجام شود.

در ادامه حجت الاسلام سید فرید حاج سید جوادی راه اندازی اقدام تحقیقی کابردی را با دشواری های زیاد توصیف کرد و گفت: این واحد مطالعاتی بازویی در دل یک مرکز رسانه ای است و می تواند دو کارکرد داشته باشد. کارکرد اول مطالعه درباره به خدمت گرفتن ابزارهای رسانه در راستای فقه حکومتی و کارکرد دوم فرآوری محصولات علمی حوزه برای مخاطب برون حوزوی است.

در ادامه حجت الاسلام مهدی کریمیان با تآکید بر کمبود پژوهشگر حوزوی فاضل و آشنا با مباحثات روز، گفت: اگر بتوانیم نظام مسائل را ایجاد کنیم، پژوهشگر فاضل حوزوی به این سمت می آید و می توان از موسسات و مدارس فقهی در این باره کمک گرفت.

 

هم چنین دکتر جواد میر خلیلی با طرح این پرسش که به چه علت دولت و نهادهای نظام از محصولات علمی مراکز حوزوی و نیروهای فاضل استفاده نمی کنند، ادامه داد: برای موج سازی در این عرصه نیازمند ظرفیت رسانه ای هستیم.

وی افزود باید دغدغه مراکز پژوهشی حوزوی و مسئولان و شخصیت های علمی طراز اول در عرصه های مختلف حوزوی، مساله فقه حکومتی و ارائه راه حل برای برون رفت از بن بست ها و مشکلات باشد.

حجت الاسلام محمد مهدی محققی در ادامه با شرح اهداف راه اندازی گروه علمی برای پشتیبانی و تولید محصولات قابل استفاده در رسانه با توجه به تحولات سریع (آینده پژوهی) در خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی، بر لزوم رویکرد علمی تحقیقاتی در محصولات پایگاه تخصصی وسائل تاکید کرد.

در پایان جلسه اعضا با راه اندازی نشریه تبلیغی ترویجی برای گفتمان سازی در عرصه فقه حکومتی، نظر مساعد خود را ابراز کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳