vasael.ir

کد خبر: ۷۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹ - 18 December 2017
در هجدهمین کرسی ترویجی کنگره فقیه فقه نظام؛

استلزامات نصب الهی حاکم در فقه سیاسی شیعه بررسی می شود

وسائل-«استلزامات نصب الهی حاکم در فقه سیاسی شیعه» عنوان هجدهمین کرسی ترویجی کنگره فقیه فقه نظام است که روز دوشنبه 27 آذر ماه در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، هجدهمین کرسی ترویجی کنگره فقیه فقه نظام با عنوان«استلزامات نصب الهی حاکم در فقه سیاسی شیعه» برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، قرار است در این نشست علمی حجت الاسلام مجید رجبی، پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام و ارائه دهند، حجت الاسلام قاسم شبان نیا، عضو هیأت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) به عنوان ناقد اول و حجت الاسلام یاسر شهامت، پژوهشگر پژوهشگاه فقه نظام به عنوان ناقد دوم سخنرانی خواهند کرد.

دبیر علمی این نشست بر عهده حجت الاسلام محمدحسن برابری فندری از اعضای پژوهشگان فقه نظام است.

این نشست از سوی پژوهشگاه فقه نظام و با حضور محققان و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، 27 آذر ماه از ساعت 13 عصر در محل 20 متری گلستان، بین کوی 2و4، پلاک 18 برگزار می شود.

گفتنی است، کنگره فقیه فقه نظام با اشراف آیت‌الله هاشمی شاهرودی و دبیرکلی آیت‌الله اراکی در مهر سال 97 برگزار خواهد شد.

«مبادی، اصول فقه نظام»، «ساحت‌ها و ابعاد فقه نظام»، «جریان‌شناسی فکری فقه نظام»، «فقه نظام، حوزه انقلابی و تمدن‌ساز»، «گفتمان‌سازی فقه نظام» و «راهکارها، بایسته‌ها و موانع» از محورهای اصلی این همایش بین‌المللی است.

علاقه‌مندان می‌توانند چکیده مقالات خود را تا 30 اسفند ماه96 و نیز اصل مقاله را تا 31 خرداد ماه 97 از طریق سایت کنگره به نشانی www.jiiss.ir به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

علاوه بر بازخوانی اندیشه شهید صدر و بررسی مأموریت حکومت اسلامی در تمدن‌سازی اسلامی، نگاه آسیب‌شناسانه به نظامات موجود و ارائه راهکار فقهی برای آن ها از اهدف اصلی برگزاری این کنگره است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به نگاه آسیب‌شناسانه بر نظام حاکم در اقتصاد ، بانکداری، عمران شهری و غیره یاد کرد./930/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶