vasael.ir

کد خبر: ۷۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱ - 16 December 2017
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی:

ما فمینیست و غرب‌گرا نیستیم

وسائل ـ رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی گفت: ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به حمایت زنان نیاز داریم اما عده‌ای ما را فمینیست و پیرو غرب می‌دانند و با ما مخالفت می‌کنند. اما کدام خواسته ما غربی است؟ اینکه مخالف ازدواج کودکان بی‌گناه هستیم؟ آیا داشتن حداقل حقوق زیاده‌خواهی است؟ آیا مبارزه با قوانین نانوشته نقش حقوق زنان به جرم زن بودن غرب‌گرایی است؟

 

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل؛ پروانه سلحشوری در همایش حقوق زن، حقوق بشر که در سالن حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز برگزار شد، با اشاره به مناسب‌های مهم آذر بیان کرد: اولین مشکل زنان اثبات خودشان به عنوان انسان است و مطرح کردن زنان به عنوان جنس دوم سبب شده تا آنها فکر کنند که باید کاری انجام دهند.
وی با بیان اینکه اگر حس زیر پا گذاشتن حق زن وجود نداشت این جمع‌ها نبود، تصریح کرد: اگر این حس نبود در برنامه ششم توسعه برنامه‌ای تحت عنوان عدالت جنسی گنجانده نمی‌شد، این اتفاق به دلیل مبارزه زنانی چون شهیندخت ملاوردی افتاده است.


رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زنان و مردان به مجلس رأی دادند تا زنان از عدالت برخوردار باشند، خاطرنشان کرد: عدالت انسانی و حقوق انسانی در یک راستا هستند و وقتی بحث عدالت اجتماعی را می‌کنیم یعنی در این عدالت اجتماعی باید عدالت انسانی گنجانده شود.
سلحشوری با قرائت شعری از سیمین بهبهانی در رابطه حق زنان، اشاره کرد: در این شعر که من در دوران راهنمایی خواندم به خشونت خانگی اشاره می‌شود، در آن دوران به اندیشه تبعیض‌های بین زنان و مردان پی بردم و این تصور را نداشتم که روزی در جایگاه تصمیم‌گیری قرار می‌گیرم اما اکنون در این جایگاه هستم و تمام تلاش خود برای از بین بردن این تبعیض‌ها را می‌کنم


وی با اشاره به اعتراض خود و دیگر فعالان مدنی به ازدواج کودکان گفت: در این راه فتوای آیت‌الله مکارم از مراجع بزرگ شیعه را نیز دریافت کردیم و تلاش کردیم تا اجازه ندهیم دختران به جای بازی و لذت بردن از فرصت کودکی خود به ازدواج تن دهند، اما متأسفانه زنان زیادی در مقابل ما ایستادند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به حمایت زنان نیاز داریم اما عده‌ای ما را فمینیست و پیرو غرب می‌دانند و با ما مخالفت می‌کنند. اما کدام خواسته ما غربی است؟ اینکه مخالف ازدواج کودکان بی‌گناه هستیم؟ آیا داشتن حداقل حقوق زیاده‌خواهی است؟ آیا مبارزه با قوانین نانوشته نقش حقوق زنان به جرم زن بودن غرب‌گرایی است؟
سلحشوری با اشاره به آمار دختران و زنان تحصیل کرده بدون شغل تنها به دلیل زن بودن، افزود: طبق آمار اعلام شده توسط دولت، تعداد 980 هزار دختر در معرض تجرد قطعی هستند، آیا این تعداد شغل و درآمد نیاز ندارند؟ آیا این تعداد سرپرست خانوار خوشان محسوب نمی‌شوند؟ آنها نیاز به شغل دارند و چطور می‌توان آنها را به جرم زن بودن از اشتغال محروم کرد؟
وی بیان کرد: برای پاسخگویی به دغدغه‌های موردنیاز جامعه در اینجا هستیم، برای نشان دادن اینکه زنان می‌توانند و می‌خواهند از حقوق انسانی به اندازه مردان برخوردار شوند و اینکه زنان هم انسان هستند./924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷