vasael.ir

کد خبر: ۷۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ - 16 December 2017
دبیر همایش حقوق زن، حقوق بشر:

رابطه‌های جایگزین ضابطه‌ها در بکارگیری زنان باید اصلاح گردد

وسائل ـ دبیر همایش "حقوق زن حقوق بشر" با اشاره به نقش رابطه‌ به جای ضابطه در بکارگیری زنان در سمت‌ها گفت: تا زمانی که رابطه به جای ضابطه باشد به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم.


به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل؛ جمیله کریمی در همایش حقوق زن، حقوق بشر که امروز در سالن حافظ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شیراز برگزار شد با اشاره به حضور بانوان توانمند و علاقمندان از سراسر کشور در این همایش اظهار کرد: دور هم جمع شدیم تا از حقوق بانوانی صحبت کنیم که در سه دهه اخیر در حوزه‌های مختلف فعالیت داشتند.
وی افزود: حضور زنان در  حوزه‌های علمی و اجتماعی جامعه سبب شده تا مشارکت زنان جامعه ایران بر شور سیاسی معطوف نباشد بلکه معطوف به تصمیم‌گیری باشد که با تخصص و حضور انجمن‌های صنفی و احزاب مدیریت خود را تقویت کرده و اعلام حضور برای شرکت در تصمیم‌گیری‌ها شدند.
دبیر همایش حقوق زن، حقوق بشر با اشاره به تصمیم‌گیری حسن روحانی، رئیس‌جمهور کنونی کشور مبنی بر بکارگیری 30 درصد زنان در پست‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری بیان کرد: این تصمیم نیازمند توانمندی زنان و مطالبه‌گری آنان است.
کریمی با اشاره به عملی نشدن قوانین موجود زنان بر روی کاغذها تصریح کرد: اگر پیش‌فرض این تصمیم رئیس‌جمهور مدنظر قرار گرفته نشود، این تصمیم نیز مانند دیگر بخشنامه به حافظه تاریخ سپرده می‌شود، بنابراین دولت باید آماده پذیرش زنان در حوزه مدیریت‌ها باشد.
وی از مشاور ویژه رئیس‌جمهور در امور بانوان که در این همایش حضور داشت خواست: باید مکانیسم ورود زنان به عرصه‌های مدیریت در دولت پیش‌بینی شود، تشویق مدیران در بکارگیری زنان، توجیه آنها و نظارت احزاب زنان بر این موضوع می‌توان یکی از راهکارها در حل این مسئله باشد.


رئیس مجمع زنان نواندیش مسلمان استان فارس با تأکید بر اینکه باید یک رابطه تعریف شده بین احزاب و نهادهای متولی زنان در بدنه دولت برقرار گردد خاطرنشان کرد: تعامل کنونی بین این نهادها بر اساس روابط برقرار شده نه ضابطه‌ها، باید این موضوع نهادینه شود تا این موضوع در چارچوب قانون شکل گیرد و نهادهای ناظر خود را در قدرت ببینند.
دبیر همایش حقوق زن، حقوق بشر تأکید کرد: این اصل مهم باید بین مجلس و نهادهای متولی زنان نیز نهادینه شود. باید در زمان تصدی فراکسیون به این مهم پرداخته شود و طرح‌های لازم برای اصلاح قوانین و جایگزینی قوانین به مجلس ارائه داده شود. تا زمانی که رابطه به جای ضابطه باشد به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم.
کریمی فرهنگ دینی را غنی از رعایت حقوق زنان و فرهنگ ملی را پشتوانه‌ای برای آن خواند و گفت: عدم رسیدن به حقوق مطرح شده در دین، در چارچوب قوانین تعریف شده، سبب وهن دین و نظام در بین مردم می‌شود و نمی‌توانیم پاسخگوی نسل جدید باشیم.
وی خاطرنشان کرد: باید نواقص را برطرف کرد، احزاب زنان و جمعیت زنان مسلمان باید با رویکردی آموزشی و توانمندسازی زنان با دادن مسئولیت به آنها، مهارت ارتباطی و قدرت تصمیم‌گیری را در زنان تقویت کنند تا بتوانند در عرصه مدیریت وارد شوند./924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۳ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۸:۱۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۵:۳۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۰:۲۹
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۰۲