vasael.ir

کد خبر: ۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ - 29 November 2017
عضو جامعه مبلغین برتر کشور؛

امر به معروف و نهی از منکر سبب ترویج ارزش های اسلامی می شود

وسائل- حجت الاسلام صابری عضو جامعه مبلغین برتر کشور با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سبب ترویج ارزش های اسلامی می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام و همانند نماز، روزه، خمس و زکات از واجبات به شمار می آید.

به گزارش سرویس مکتب دفاعی پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل؛ حجت الاسلام ابوالفضل صابری عضو جامعه مبلغین برتر کشور و استاد حوزه و دانشگاه در استان مرکزی، با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر سبب ترویج ارزش های اسلامی می شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین مبین اسلام و همانند نماز، روزه، خمس و زکات از واجبات به شمار می آید.

حجت الاسلام صابری ابراز کرد: بسیاری از مردم جامعه اسلامی توجه کمتری به بحث امر به معروف و نهی از منکر داشته و آن را جزء فرعیات دین به شمار می آورند اما این امر مهم از واجبات دین مبین اسلام است که تاکید فراوانی بر آن شده است.

رعایت شرایط خاص توسط آمران به معروف

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری اضافه کرد: اولین جنبه تربیتی امر به معروف و نهی از منکر این است که شخص آمر به معروف، خود باید نزدیک به معروفات و به دور از منکرات باشد تا صحبت های او تاثیرگذاری بیشتری بر مردم جامعه اسلامی داشته باشد.

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری گفت: هر فرد نمی تواند خود را مصداق آمر به معروف و ناهی از منکر دانسته و بدون داشتن شرایطی همچون عمل کردن به دستورات دین مبین اسلام، امر به معروف و نهی از منکر کند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز خواندن که مقدماتی همچون پاکی لباس، وضو و غصبی نبودن مکان نماز دارد، نیاز به رعایت شرایط خاص نیز دارد.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک امر اجتماعی است زیرا بسیاری از گناهان تاثیر منفی  بر کل جامعه داشته و اثرات آن شامل مردم جامعه اسلامی نیز می شود.

منفعتی عمومی در امر به معروف

حجت الاسلام ابوالفضل صابری امر به معروف و نهی از منکر را منفعتی عمومی دانست و اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر سبب ایجاد جامعه ای سالم و به دور از گناه شده و تاثیرات مثبت آن، متوجه تمامی افراد جامعه اسلامی خواهد شد.

 عضو جامعه مبلغین برتر کشوری افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید با رعایت اخلاقیات و متانت و به دور از خشونت، جسارت و اهانت بوده و سبب دلزدگی مردم جامعه اسلامی از این امر می شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با زبانی نرم و دوستانه بوده تا تاثیرات امر به معروف و نهی از منکر به زیبایی در جامعه اسلامی گسترش پیدا کند.

120/302/د

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳