vasael.ir

کد خبر: ۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ - 26 November 2017
کریمی علویجه خبر داد:

ارسال 800 مقاله به دومین همایش ملی عفاف و حجاب

وسائل ـ دبیر اجرایی دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب با بیان اینکه ۸۰۰ مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده، گفت: همایش طی روزهای ۷ و ۸ آذرماه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد، از میان طرح‌های عملیاتی دریافت شده، از طرح‌هایی که توان اجرا دارند، تقدیر می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) و با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، هفته آینده برگزار می‌شود.


خدیجه کریمی علویجه، دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی این همایش، اظهار کرد: همایش در محورهایی پیرامون رشته‌های الهیات، ارتباطات، بهداشت و سلامت، جامعه شناسی، روانشناسی، هنر، ادبیات و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این همایش به نشانی elmiefaf.alzahra.ac.ir مراجعه کنند و همه زیرمجموعه‌های این محورها را مشاهده کنند.


وی در خصوص روند برگزاری این همایش گفت: بعد از اعلام فراخوان و دریافت آثار، زمان دریافت مقالات تا پایان شهریورماه تمدید شد و اکنون در مرحله استخراج نتایج نهایی و انتخاب برگزیدگان این دوره هستیم.

دبیر اجرایی این همایش با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، عنوان کرد: حدود ۸۰۰ مقاله به دست ما رسید و از آنجا که این همایش نگرش علمی صرف به مقوله حجاب و عفاف نبوده و بحث‌های کاربردی را هم شامل می‌شود، تعدادی طرح عملیاتی به دبیرخانه این همایش رسیده که این‌ها نیز در کنار مقالات، ارزیابی نهایی خواهد شد و یک یا دو طرح که توان اجرایی شدن را داشته باشند، به عنوان طرح یا طرح‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.


وی درباره زمان برگزاری اختتامیه این همایش گفت: همایش در روزهای ۷ و ۸ آذرماه برگزار خواهد شد، روز نخست مراسم افتتاحیه همایش با سخنرانی دکتر خرمشاد همراه است و روز دوم مراسم اختتامیه را خواهیم داشت و در همین ۲ روز، پنل‌های تخصصی ذیل محورهای این همایش برگزار خواهد شد.


کریمی درباره شرکت افراد در این پنل‌ها گفت: جهت شرکت در پنل‌ها از هفته‌های گذشته ثبت‌نام آغاز شده و از کابران و غیرکابران ثبت‌نام به عمل می‌آید و موضوعات پنل و مدیران آن اعلام شده است و کسانی که تمایل به حضور دارند، می‌توانند به وب‌سایت کراجعه نمایند و ثبت‌نام کنند و در پایان همایش نیز گواهی شرکت در این همایش علمی به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد.

 
وی افزود: این همایش به همت معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علامه طباطبایی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم قدم اندکی در راستای توجیه منطقی فلسفه حجاب از زوایای مختلف برداریم، اینکه ریشه عفاف چیست و آیا می‌توان با یک نگاه فراجنسی به آن نگاه کرد که یک طرح و ایده نو برای جامعه داشته باشد.

 
وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی کردن طرح‌های کاربردی دریافت شده، تصریح کرد: از میان تعداد مقالات رسیده، حدود ۷۷۰ مقاله در حیطه مباحث نظری است و مابقی کاربردی هستند. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری یکی از محورهای این همایش است که امید می‌رود این محور نیز در فاز عملیاتی موثر باشد.

 
دبیر اجرایی دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب، گفت: بخشی برای طرح‌های مردمی و دانشجویی قرار داده‌ایم و حدود ۲۰ طرح عملیاتی به دست ما رسیده که در فاز عملیاتی هستند و نظریه نیستند و برخی به صورت پایلوت اجرا شده‌اند.


وی با اشاره به فاز دوم روند برگزاری این همایش، پس از اطلاع‌رسانی و دعوت از شرکت کنندگان، گفت: موضوعات پنل‌ها و مدیران پنل‌ها اعلام شده‌اند و افراد می‌توانند برای شرکت در این همایش و هر یک از پنل‌ها، ثبت‌نام نمایند و در پنل‌ها طی ۲ روز برگزاری همایش شرکت کنند./924/ص

منبع: http://iqna.ir/fa/news/3666140/

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳