vasael.ir

کد خبر: ۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰ - 31 October 2017
آیت الله علیدوست در نمایشگاه مطبوعات مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل هیأت اندیشه ورز جهت سازماندهی تحول در حوزه

وسائل- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ضرورت تحول در حوزه تأکید کرد و گفت: برای سازماندهی بحث های نظری و عملی در زمینه تحول در حوزه باید یک هیأت اندیشه ورز تشکیل شود.

به گزارش پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، آیت الله ابوالقاسم علیدوست در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا و پایگاه وسائل با مدیران و خبرنگاران این رسانه حوزوی دیدار و گفت و گو کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تبیین بحث تحول در حوزه پرداخت و گفت: تحول در حوزه بحثی ظریف، ضروری و خطرناک است؛ از این جهت ضرورت دارد چون اگر انجام نشود، حوزه که باید با تحولات و جلودار تحولات باشد فاصله گرفته و از رسالتی که دارد باز می‌ماند.

وی ادامه داد: از این نظر خطرناک است که تحولاتی داشته ایم که مثل حرکت روی تردمیل بوده و بدتر از آن، دچار ارتجاع شده ایم و سال های سال گذشته تا به جای اول بازگردیم؛ لذا به این دلیل است که هم ضرورت دارد و هم خطرناک است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: صاحبان فکر، اندیشه و افرادی که ضرورت و خطر آن را درک کرده و به دور از رسانه و فضاهای عمومی حوزه و کارهای ژورنالیستی و پوپولیستی، تحول را معنا کرده و زمینه های آن را آماده و تبیین کنند و شکل ها و تعینات تحول بیان شود، و آثار آن ذکر شود، که این ها در بحث نظری است.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در بحث عملی باید الزامات و اقتضائات تحول در حوزه دیده شود که اگر به این گونه عمل شود، امیدوار کننده خواهد بود؛ یک هیأت اندیشه ورز در این زمینه نیاز است تا این موارد را سازماندهی کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۰:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۰:۲۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۴۸
اذان مغرب
۲۰:۲۴:۴۰