vasael.ir

کد خبر: ۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ - 22 October 2017
مدیر حوزه در دیدار آیت الله سبحانی مطرح کرد؛

ضرورت توجه به مسائل فقهی مستحدثه در دروس خارج حوزه

وسائل - آیت الله اعرافی با اشاره به ضرورت توجه دروس خارج به مسائل فقهی جدید و مستحدثه از برگزاری اجلاس اساتید برجسته درس خارج برای بررسی این مسأله خبرداد.

به گزارش سرویس مستحدثه پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل،آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به همراه حجج اسلام والمسلمین سید حسین میرمعزی معاون پژوهش و مهدی رستم نژاد معاون آموزش و جمعی از معاونان مرکز مدیریت حوزه های علمیه با حضور در بیت حضرت آیت الله سبحانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

آیت الله اعرافی در این دیدار که به جهت بررسی اهمیت طرح ابواب جدید فقهی در دروس خارج برگزار شد، با بیان این که طرح موضوعات جدید فقهی امروز یک اولویت جدی و مهم است، اظهار داشت: ما این موقعیت را داریم که برای موضوع شناسی کمک بدهیم تا اساتید در ابوابی که تدریس می کنند به این مسائل جدید هم بپردازند.

 

وی افزود: اساتید برجسته درس خارج اگر بتوانند شاگردان ممتاز خود را نیز برای مکتوب کردن مباحث فعال کنند نتایج بسیار خوبی از مباحث خواهیم گرفت، یعنی آن که هدف ما آن است مسائل مستحدثه در همین ابواب فقهی از طهارت تا دیات مورد توجه قرار بگیرد.

 

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حل برخی موضوعات جدید مورد نیاز جامعه و نظام است، خاطرنشان کرد: ما یک هیأت بلند پایه ای داریم که آیت الله شب زنده دار در رأس آن قرار دارد و در مورد فقه معاصر کارهای جدید انجام می دهند و شما نیز با توجه به این که از پیشگامان عرصه توجه به مسائل جدید هستید می توانید کمک کار حوزه های علمیه باشید و به دیگر اساتید ترغیب کنید تا در این طرح شرکت کنند.

 

وی با تأکید بر لزوم حفظ سنت های اصیل در حوزه های علمیه عنوان داشت: به امید خدا در آینده نزدیک قرار است اجلاسی برگزار شود که اساتید ممتاز درس خارج در آن حضور پیدا خواهند کرد و در مورد این مسأله بحث و تبادل نظر می کنند تا بتوانیم به یک جمع بندی خوبی در مورد توجه به مسائل نوپدید در فقه داشته باشیم.

 

آیت الله اعرافی در بخش پایانی سخان خود با بیان این که در مورد صرف و نحو هم متون جدیدی به زبان عربی تهیه شده است، ابراز داشت: دوستان ما در معاونت های پژوهش و آموزش نزدیک به 30 متن آماده کرده اند که خدمت شما می فرستیم تا ملاحظه ای در مورد این مسأله هم داشته باشید.

منبع : خبرگزاری رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷