vasael.ir

کد خبر: ۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ - 18 October 2017
رحیم پور ازغدی تأکید کرد؛

شباهت‌‌های گروهک منافقین به داعش- نمایان شدن چهره فریبکار آمریکا منحصر در برجام نیست

وسائل ـ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نمایان شدن چهره فریبکار آمریکا فقط مربوط به برجام نیست و ملت ایران از سال‌های گذشته این چهره را درک کرده بودند، گفت: در واقع سیاسیونی که توانستند به آمریکا اعتماد کنند و نسبت به آن خوشبین بودند یا الفبای سیاست را نمی‌شناسند و یا ساده لوح هستند که سرمایه های کشور را به باد می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاست پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سلسله جلسات بررسی ایدئولوژی سازمان منافقین با عنوان «مجاهد یا منافق» که 23 مهر در نمازخانه دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد، به چگونگی شکل گیری جبهه منافقین پرداخت.

 وی با بیان اینکه در واقع آنان انقلابیون را به گونه ای شکنجه می دادند که ساواک در طول عمر خود این کار را انجام نداده بود، اظهار کرد: آنان همانند سگ شکاری آمریکا هستند که از اسرائیل هم پول می گرفتند و همانند یک پیمانکار عمل می کردند و برای هر دیدگاهی کار می کنند تا فقط خودشان بمانند.

 

تشکیل گروهک منافقین از خیانت‌های سیاسی و فرهنگی بود

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این مطلب که شروع فعالیت آنان نادرست بود که همراه با کاشت بذر خیانت بود، تصریح کرد: انحراف گروهک منافقین از اواخر دهه 50 شروع شد که آنان برای سازمان های سیاه و پنتاگون و سرویس های جاسوسی اسرائیل، انگلیس، آل سعود و مصر کار می کردند و تبدیل به یک فاحشه سیاسی شدند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که منافقین بیش از دو دهه است که مرده اند و دیگر کاری نمی توانند انجام بدهند، اظهار کرد: در واقع تشکیل گروهک منافقین از خیانت های سیاسی و فرهنگی بود که مسلمانان را با شعار انقلابی فریب دادند.

 

شباهت‌‌های گروهک منافقین به داعش

وی در ادامه با اشاره به شباهت‌های گروهک منافقین با داعش گفت: داعش هم مانند منافقین هزاران مسلمان سنی را فریب داده است؛ در حالی که پشت قضیه آنان سرویس های جاسوسی آمریکا، اسرائیل و آل سعود هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: داعش به جای آنکه با استبداد و استکبار مبارزه کند با تنها کشوری که به فلسطین خیانت نکرده است می‌جنگد و این درحالی است که سوریه تنها کشوری است که علاوه بر حمایت از فلسطین، قبل و بعد از انقلاب در کنار ایران مانده است.

وی در ادامه با تأکید بر این مطلب که سوریه فدای ایران شده است، تصریح کرد: آمریکا، اسرائیل و آل سعود بارها به بشار اسد پیغام داده اند که شما دست از حمایت ایران بردارید تا همه این جنگها تمام شود.

 

نفاق عقیدتی، ایدئولوژیکی و سیاسی گروهک منافقین

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان بررسی ایدئولوژی سازمان منافقین گفت: آنان نفاق عقیدتی و ایدئولوژیکی و از طرفی نفاق سیاسی داشتند که هر دو سازماندهی شده بودند.

وی با بیان اینکه مجاهدین خلق برجسته ترین تشکیلاتی بود که با نفاق عقیدتی شروع شد، اظهارکرد: در واقع از سال 50 به بعد این سازمان متلاشی شد؛ چرا که یکدیگر را به ساواک  معرفی کردند و شناسایی شدند و تا سال 57 فقط انگشت شماری فعالیت‌های برجسته توانستند انجام بدهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: سازمان مجاهدین در سال 54 اعلام کردند که ما دین را قبول نداریم و کمونیست هستیم؛ اما برخی می گفتند که نباید این موضوع علنی شود؛ چرا که دیگر مردم به این گروه از طریق وجوهات شرعی کمک نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه  آنها در این زمان با وجود اینکه کمونیست شده بودند؛ اما پول وجوهات شرعی را می گرفتند و به کمونیست می‌دادند، تصریح کرد: در این شرایط یک نفاق ایدئولوژیک رخ می دهد که سازمان دهی شده است و آنها به لحاظ اخلاقی هم سقوط می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در آن زمان کسانی کمونیست بودند که سیاسی و اهل هیجان بودند و در عین حال سواد چندانی نداشتند، تصریح کرد: د ر واقع آنان از اسلام اطلاعی نداشتند و همه کارهای آنان در حد تظاهر بود.

 

گروهک منافقین تحت تأثیر کمونیست‌ها کم کم به لحاظ مالی و اخلاقی سقوط کردند

وی با بیان اینکه گروهک منافقین تحت تأثیر کمونیست ها کم کم به لحاظ مالی و اخلاقی سقوط کردند، اظهار کرد: در این شرایط آنان با کمونیست‌ها بیشتر صمیمی شده بوند تا مذهبی‌ها و از طرفی دروغ بافت حاکم آنان شده بود.

 

برخی اسلام منهای جهاد می‌خواهند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه برخی اسلام منهای جهاد می خواهند، تصریح کرد: در واقع این همان اسلام آبگوشتی و شیعه لندنی و انگلیسی است و از طرفی خطر دیگر استفاده ابزاری از مذهب در خدمت لامذهبی ها است.

 این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به سخنان اخیر ترامپ گفت: برخی امروز پس از شنیدن سخنان رییس جمهورآمریکا مواضع دو سال قبل خود را درباره برجام تغییر داده اند.

وی افزود: همان افرادی که در دو سال قبل این موضوع را نادیده گرفتند که آمریکا قابل اعتماد نیست و از طرفی سبب شدند که نخبگان هسته ای به خارج از کشور بروند و یا در منصب های کارمندی غیر از تخصص خود مشغول به فعالیت شوند و پس از اینکه ایران به همه تعهدات خود عمل کرد آنان پس از این زمان به همان چیزی رسیدند که دلسوزان انقلاب دو سال قبل گفته بوند.

 

نمایان شدن چهره فریبکار آمریکا فقط مربوط به برجام نیست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به خوشحالی خیابانی برخی پس از برجام گفت: در آن زمان دو گروه تشکیل شدند که برخی طرفدار تحریمها و طرف دیگر مخالف تحریم‌ها بودند؛ در حالی که واقعیت پشت چهره آمریکا پنهان شده بود.

وی با بیان اینکه نمایان شدن چهره فریبکار آمریکا فقط مربوط به برجام نیست و ملت ایران از سال های گذشته این چهره را درک کرده بودند، اظهار کرد: در واقع سیاسیونی که توانستند به آمریکا اعتماد کنند و نسبت به آن خوشبین بودند یا الفبای سیاست را نمی‌شناسند و یا ساده لوح هستند که سرمایه های کشور را به باد می‌دهند.

رحیم پور با اشاره به جنایات آمریکا درباره ایران و دیگر کشورهای منطقه گفت: در واقع داعش را آنان درست کرده‌اند؛ چرا که در حالیکه رهبران داعش در سوریه محاصره شده بودند توسط آمریکایی‌ها نجات یافتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نگاه خوشبینانه برخی به آمریکایی از روی ساده لوحی است، تصریح کرد: امروز همه افرادی که در برجام، مخالفان را فحش می دادند وآنان را افراطی می خوانند خودشان هم بعد از گذشت دو سال همان سخنان را می زنند./9340/503/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۷:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۴:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۱:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۵۲