vasael.ir

کد خبر: ۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ - 14 October 2017
اجلاسیه نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام؛

اجرای دیپلماسی وحدت در وضعیت کنونی ضروری است- تفرقه مهم‌ترین چالش جهان اسلام است

وسائل ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مساله وحدت جهان اسلام و پیمودن راه برای دستیابی به امت واحده اسلامی از مهم‌ترین اهداف مجمع تقریب مذاهب است که در این راستا اجرای استراتژی دیپلماسی وحدت یکی از مهم‌ترین ضروریات است.

به گزارش سرویس جامعه و تمدن اسلامی پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، نخستین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی «نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان جهان اسلام در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت» هم‌زمان با بیست‌وهفتمین سالروز تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امروز صبح(چهارشنبه 19 مهر ماه) در هتل آزادی آغاز به کار کرد.

آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اولین اجلاس بین‌المللی هم‌اندیشی نقش اتحادیه‌های جهانی تقریب نهاد نخبگان در اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت گفت: مساله وحدت جهان اسلام و پیمودن برای دستیابی به امت واحده اسلامی از مهمترین اهداف مجمع تقریب مذاهب است که در این راستا اجرای استراتژی دیپلماسی وحدت یکی از مهمترین ضروریات است.

وی امروز بزرگترین چالش جامعه اسلامی را تفرقه و پراکندگی دانست و افزود‌: هدف از این اجتماع دستیابی به راهبردهای عملی و میدانی برای ایجاد انسجام بین‌المللی فعالان وحدت اسلامی جهان اسلام است.

آیت الله اراکی ایجاد راهبرد بین اتحادیه‌ها، نهادها و مجموعه‌های تقریبی را از جمله انتظارات این اجلاسیه معرفی کرد و بیان داشت: انتظار داریم در این اجلاسیه این مجموعه‌ها هماهنگ با یکدیگر فعالیت های خود را ادامه دهند.

وی در پایان ترغیب مجموعه‌ها و نهادهای تقریبی برای راه‌اندازی و پشتیبانی نهادهای تقریبی دیگر در کشورهای خود را خواستار شد.

به گزارش فارس، تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی جهان اسلام و نقش ظرفیت های مردمی نخبگان جهان اسلام در قالب اتحادیه های تقریب نهاد در امر اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت برای چشم انداز تشکیل امت واحد اسلامی از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان شده است که امروز چهارشنبه 19 مهرماه در هتل آزادی در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور نیز در این اجلاس ضمن تبیین نظام‌نامه تأیید صلاحیت جمعیت‌های تقریب نهاد به نقش نخبگان جامعه در مسأله وحدت اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امروز نخبگان جامعه اثرگذارترین افراد شمرده می‌شوند که توانمندی خدادادی خاصی دارند در بخش‌های گوناگون حضور دارند و این حضور می‌تواند بخش عمده‌ای از جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

وی خواستار جذب نیروهای نخبگانی جامعه اسلامی با محوریت وحدت و تقریب شد و افزود: باید از توانمندی نخبگان برای تحکیم وحدت کمک گرفت، بنابراین نخبگان به دلیل برخورداری از استعدادهای خدادادی مسئولیت سنگین‌تری در جامعه دارند، لذا باید استعدادهای خود را از قوه به فعل برسانند.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه باید از نخبگان جوامع اسلامی در تشکیل تمدن نوین اسلامی بهره گرفت، خاطرنشان کرد: در این رابطه نیازمند چارچوب و نظامنامه‌ای مدون برای جذب استعدادهای نخبگان و استفاده از توانمندی آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به هجمه‌های مختلف دشمنان برای امت اسلامی نظیر هجمه‌های فرهنگی، اقتصادی و اعتقادی ادامه داد: در کشورهای اسلامی پیر، کودک و جوان را می‌کشند، آثار اسلامی را از بین می‌برند، به حقوق بزرگانی مانند اصحاب پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) توهین می‌کنند و دست به تخریب می‌زنند، تنها راه این است که در سایه وحدت در برابر این همه هجمه ایستاد و این حرکت تقریب‌مدارانه را فرصت دانست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تأکید بر اینکه رهبر انقلاب و امام راحل(ره) منادی وحدت هستند، اظهار داشت: امروز رهبر انقلاب پرچم وحدت را برافراشتند و ندای وحدت سرداده‌اند، ما نیز باید زیر این پرچم، آرمان‌ها و اهداف اسلامی را دنبال و تقویت کنیم.

به گزارش فارس، تبدیل گفتمان وحدت به رفتار اجتماعی جهان اسلام و نقش ظرفیت‌های مردمی نخبگان جهان اسلام در قالب اتحادیه‌های تقریب نهاد در امر اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت برای چشم‌انداز تشکیل امت واحد اسلامی از اهداف برگزاری این اجلاس عنوان شده است که امروز(چهارشنبه 19 مهرماه) در هتل آزادی در حال برگزاری است./102/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۰:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۰۷:۰۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۵۵
اذان مغرب
۲۰:۱۷:۲۳