vasael.ir

کد خبر: ۶۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵ - 11 October 2017
دومین دوره آموزشی سیره امام خمینی(ره)؛

منطق امام خمینی در برخورد با جریان‌های ضد انقلاب مداحنه و معامله نبود

وسائل ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) بر اساس معامله و مداحنه نبود گفت: اقامه عدل و برقراری حکومت اسلامی بر اساس خواست مردم و همراهی آنها با امام خمینی(ره) بود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاست پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، حجت الاسلام سید علی موسوی، استاد حوزه علمیه در دومین کارگاه آموزشی سیره امام خمینی(ره) که از سوی تشکل مردمی فتیه برگزار شد، به تبیین منطق امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بر اساس مدل داعش و طالبانی نبود؛ بلکه خود مردم ایران می خواستند که زیر چتر نظام مقدس اسلامی قرار بگیرند.

 

خود مردم خواستار اقامه عدل بودند

وی افزود: اگر امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع دینی توانست انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند و  نظام اسلامی را برپا کند با انسان هایی همراه بود که خودشان می خواستند اقامه عدل بر اساس احکام اسلامی  کنند. 

این استاد حوزه علمیه به همراهی مرجعیت دینی با امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی  اشاره کرد و گفت: سیره و منطق حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی این بود که توانست با متصل به قدرت الهی نظام اسلامی را به سر انجام برساند.

 

منطق امام در برخورد با جریان‌های ضد انقلاب مداحنه و معامله نبود

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خیلی ازجریان ها در زمان انقلاب بودند اینکه امام توانست این جریان های مختلف را  با خود همراهی کند و به یک اجماع برساند  جز با نفس و تدبیر سالم ممکن نبود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی با جریان های ضد انقلاب مداحنه نکرد افزود: امام خمینی (ه) این جریان ها را به بازی نگرفت بلکه با تدبیر و متصل به قدرت الهی توانست خیلی از این جریان ها را در مسیر انقلاب قرار دهد .

این استاد حوزه علمیه، آمریکا را به عنوان دشمن اصلی ایران اسلامی عنوان و اظهار کرد: دشمن های انقلاب اسلامی همیشه می خواهند  ما را در باتلاق بازی خود قرار دهند ولی امام خمینی (ه) با تدبیر خود نه تنها در بازی دشمن قرار نگرفت؛ بلکه توانست با تدبیر و همراهی مردم در همه عرصه های انقلاب اسلامی توطئه های دشمن را خنثی کند.

 

تابوی مذاکره با آمریکا شکسته شده است

وی  یادآور شد: اگر به زندگی امام رضا(ع) نگاهی بیاندازیم مامون می خواست امام رضا(ع) را دچار بازی پیچیده کند ولی امام رضا (ع) نه تنها وارد بازی او نشد؛ بلکه توانست مامون را در بازی که خود ایجاد کرده بود گرفتار کند و مامون راهی جز به شهادت رساندن حضرت نداشت.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه تابوی مذاکره با آمریکا در کشورمان شکسته شده است، گفت: مگر رهبر معظم انقلاب اسلامی مذاکره با آمریکائیها را نهی نکردند، ادبیات نظام اسلامی با استکبار جهانی مداحنه و معامله نیست؛ بلکه ادبیات ما مبارزه با استکبار زیر چتر اسلام است.

وی تاکید کرد: اداره کردن محیط اجتماعی خیلی سخت است و باید در این راه خون و جگر خورد و اگر در اصلاح جامعه تدبیر نباشد نمی شود اجماع مردم را به دست آورد و این اجماع است که یگانگی امت اسلامی را حفظ می کند و امام خمینی (ره) توانست با تدبیر و نفس سالم به این اجماع دست پیدا کند.

 

گفتمان ایران اسلامی تفرقه افکنی نیست

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: ما قرار نیست با استکبار معامله کنیم؛ بلکه گفتمان ایران اسلامی وحدت در جهان اسلام و استکبار ستیزی است؛ اگر می خواهیم به این نتیجه برسیم در این راه باید از ابزارهای مختلف ارتباطی بهره برد ؛ ضمن اینکه گفتمان ایران اسلامی تفرقه افکنی نیست.

وی به زندگی میلیون ها ایرانی در آمریکا اشاره کرد و افزود: اینها از سرمایه ها و فرزندان ایران اسلامی هستند و باید برای اعتلا، توسعه ایران اسلامی از اینها استفاده کرد، ما باید این فرزندان  را در جریان انقلاب اسلامی قرار دهیم ، اینجاست که هنر جذب افراد با هر طیفی مشخص می شود و این کاری سخت است.

حجت الاسلام موسوی مساجد را به عنوان پایگاه اصلی امام خمینی (ه) در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر به رویکرد دیگر جریان ها نگاه کنیم چه جریان های روشنفکری چه سایر جریان ها پایگاهشان مساجد نبود.

 

نقش بی بدیل مرجعیت در پیروزی انقلاب اسلامی

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همراهی مرجعیت دینی با امام خمینی (ره) هم نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و طلبه ها در مساجد روشنگری می کردند؛ امام روشنگری اهداف نظام انقلاب اسلامی را بر دوش طلبه ها قرار داد و طلبه ها در مساجد روشنگری را به  بدنه مردم رسانند؛ ولی  این بدان معنا نبود که دانشگاه و ... پایگاه نباشد، ولی مساجد به عنوان  محور روشنگری بود.

وی افزود: مسجد همیشه پایگاه سنتی مذهب بود، و اینکه بتوانیم مسجد را از حاشیه به متن بیاریم باید خیلی تلاش کنیم.

حجت الاسلام موسوی به برخی از چالش ها و مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات مثل کنسرت، بد حجابی، روابط دختر و پسر با داد و بیداد حل نمی شود و باید با تدبیر و مشکلات این را حل کرد ./302/629/م



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶