vasael.ir

کد خبر: ۶۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ - 17 September 2017
نشست علمی بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری محصولات تراریخته – قسمت2

مسئله تراریخته کاری شیطانی و تغییر در ماهیت و خلقت خداوند است.

وسائل ـ نشست علمی بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری محصولات تراریخته با حضور جمعی از اساتید، محققان، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه قم و با ارائه حضرت آیت الله تبریزیان و حجت الاسلام کشوری در دفتر تبلیغات اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، نشست علمی بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی، پزشکی و نظری محصولات تراریخته با حضور جمعی از اساتید، محققان، پژوهشگران و طلاب حوزه علمیه قم و با ارائه حضرت آیت الله تبریزیان و حجت الاسلام کشوری در دفتر تبلیغات اسلامی شهر مقدس قم برگزار شد.

بخش دوم این نشست که شامل سخنان آیت الله تبریزیان است به شرح ذیل می باشد:
حضرت آیت الله تبریزیان ابتدای سخنانشان را با تقدیر و تشکر از حجت الاسلام کشوری آغاز کرده و با اشاره به این که این کارها و همایش‌ها می‌تواند اثرات بزرگی داشته باشد، گفتند: امروز قرار است راجع به تغذیه و مسائل تراریخته صحبت شود. در مورد اینگونه مباحث دو راه وجود دارد، یعنی دوستان و محققین دو دسته ورود به این‌گونه مباحث دارند: یک دسته می‌روند داخل مطالبی که غرب اعلام می‌کند و علوم تجربی در آن‌ها نظری داشته باشد و وارد این مسائل می‌شوند و به نقض و ابرام‌های آن می‌پردازند، چون حقیقتاً ما در این مسائل کارایی نداشته و نمی‌توانیم تحقیقات مستقلی داشته باشیم و منتظر می‌شویم تا یک چیز از دهان غربی‌ها در مذمّت موضوعی مثل تراریخته‌ها خارج شود، یعنی مثلاً فلان شخص درباره این‌مطلب، چنین گفته و خود شرکت فلانی این‌طوری اقرار کرده است. خود آنها مبحثی مثل تراریخته‌ها را مطرح می‌کنند و بعد منتظر می‌شویم خود آن‌ها این مسئله را نقد کنند و ما به این نقد تمسک کنیم.
استاد سطوح عالی حوزه قم در ادامه تصریح نمود که ممکن است عده‌ای قدرت تحقیق و بررسی و آزمایش هم داشته باشند و به نتایج مطلوب یا نامطلوب هم برسند. ولی یک روش و دسته دیگر هم وجود دارد که شخص بگوید آنچه برای من مهم است کلام خدا و پیامبر و اهل ‌بیت است و به کلام آنها پناه می‌برم. این خود، یک تجربه است. اگر می‌بینید کشور در خیلی از جوانب عقب افتاده و ما در خیلی موارد ضربه خوردیم، علت این است که ما به پیامبر و اهل‌ بیت پناه نبرده‌ایم. یک مثال کوچک بزنم. یک عده‌ای سراغ طب شیمیایی رفتند و منتظر ماندند که نقض و ابرام‌ها از آن طرف بیاید و یک عده‌ای هم سراغ طب سنتی رفتند و یک عده‌ای هم سراغ طب اهل بیت و پیامبر رفتند. خیلی زود این نتیجه به دست آمد که طب اسلامی بهتر است. راه بهتر این است که ما سراغ قرآن و پیامبر و اهل بیت برویم و منتظر غرب و شرق نباشیم؛ [در این صورت] حتماً جلو خواهیم افتاد. اگر با این طب اسلامی که وزارت بهداشت با آن مخالفت می کند، موافقت کند، این طب خیلی زود در کل دنیا شناخته خواهد شد و حرف اول را در تمامی دنیا خواهد زد.
این استاد درس خارج حوزه در ادامه با بیان مثالی گفتند: اروپا درباره دندان‌پزشکی و مسواک و خمیر دندان دانشگاه تأسیس کرده است ولی آخرالأمر به مسواک پیامبر بازگشتند و استفاده از مسواک پیامبر را آموزش می‌دهند و بهترین خمیر دندان دنیا دارای مسواک اراک است. اگر ما سراغ اهل بیت برویم و ببینیم که پیامبر می‌فرماید: مسواک اراک خوب است و امام رضا (ع) می‌فرماید: بهترین مسواک، مسواک اراک است؛ این‌همه دور زدن و دور افتادن نخواهیم داشت. اگر ما این تفکر را داریم که با قاشق غذا خوردن چیز خوبی است و اگر پیامبر با قاشق غذا نخوردند، در زمان پیامبر قاشق نبوده این اشتباه است. ساختن قاشق برای پیامبر چیزی نیست. پیامبری با این همه معجزات، [نمی‌توانست قاشق بسازد؟] ما منتظریم تا غرب مثلاً بگوید حجامت خوب است تا ما نیز بگوییم حجامت کنید.
ایشان افزودند: راه درست این است که ما راه دوم را انتخاب کنیم. زیرا اسلام به معنای تسلیم است و ما هم تسلیم خدا و پیامبر و اهل بیت باشیم، این همه بحث تجربی نیاز نیست. البته خوب است نمی‌گویم بد است. اگر ما این را انتخاب کردیم دیگر در مورد تراریخته معطل نمی‌شویم که آیا تراریخته نفع دارد یا ضرر دارد. ما باید ببینیم پیامبر چه فرمودند و قانون اسلام در مورد تغذیه چیست. الان دنیا به صورت خزنده دارد به سمت اسلام می‌آید و در کل کشور‌ها، حجامت انجام می‌گیرد. حجامت مال پیامبر ماست. این صهیونیست‌ها یک شیطنتی می‌کنند و می‌گویند حجامت تاریخ 7000 ساله دارد. این دروغ است و حجامت مال پیامبر ماست.

آیت الله تبریزیان در ادامه و راجع به مسئله تراریخته‌ها گفت: ما در طب اسلامی یک قانون داریم به نام «اصالة الضرر» یعنی هر غذایی مضر است الّا ما خرج بالدلیل. برای پیامبر(ص) هر غذایی که می‌آوردند می‌فرمود: اللهم بارک لنا فیه و اعطنا خیراً، پیامبر می‌فرماید: خدایا در این غذا به ما برکت بده ولی غذای بهتری بوده که پیامبر در آن، این دعا را نمی‌فرمودند. چرا این طور است؟ حتماً یک ضرری داشته [که آن دعا را برای بعضی از غذاها می‌خواندند]. وقتی می‌فرمایند: یک غذای بهتری به ما بده یعنی این غذا یک مشکلی دارد. «الّا اللبن» به جز شیر. می‌فرمودند وقتی شیر مصرف می‌کردند، می‌فرمودند: اللهم بارک لنا فیه و زدنا منه خدایا در این غذا به ما برکت بده و بیشتر [به ما بده] ما در غذاها اصالة الضرر داریم و تکلیف داریم: «فلینظر الانسان الی طعامه» انسان باید در غذای خودش نگاه کند که از دست چه کسی می‌گیرد و چه جور غذایی است، آیا ضرر دارد یا ندارد؟ علی ایّ‌حالٍ ما با «اصالة الضرر» در تغذیه باید نسبت به هر غذای جدید شک و تردید داشته باشیم و زود نپذیریم. اینجوری نیست که ما [آن غذا را] بپذیریم و بعد ببینیم ضرر دارد یا ندارد. ما نباید هر غذایی را بپذیریم، پیامبر درباره تغذیه خیلی وسواس داشت. «کَانَ رَسُولُ اللَّهِ  عَزُوفَ‌ النَّفْسِ‌ وَ کَانَ یَکْرَهُ الشَّیْ‌ءَ وَ لَا یُحَرِّمُهُ» ایشان خیلی از غذاها را مصرف نمی‌کردند ولی تحریم هم نمی‌کردند. راجع به تراریخته [بگویم] تراریخته یعنی اصلاح ژنتیکی. می‌آیند ژن یک گیاه یا حیوان را دستکاری می‌کنند و ژن این حیوان را بر می‌دارند و در آن حیوان می‌گذارند و بیشترین ژن‌هایی که استفاده می‌کنند به خصوص در دام‌ها، ژن خوک است. ژن خوک را بر می‌دارند و در گاو و مرغ می‌گذارند و مثلاً مرغ ظرف 40 روز می‌شود 3 کیلو. چیزی که قبلاً اتفاق نمی‌افتاد. چرا؟به خاطر اینکه خوک این چنین خاصیتی دارد و بیشتر از باقی حیوانات غذا می‌خورد، مرغ‌های پرورشی حالا 24 ساعت غذا می‌خورند که همان تأثیر ژن خوک است. یا در گیاهان ژن حشرات را اضافه می‌کنند. این تغییر ژنتیکی توسط آیات و روایات و ادله پذیرفته است یا نه؟ مستفاد از آیات قرآن این است که پذیرفته نیست. زیرا این کار تغییر ماهیتی است، خودشان هم اقرار دارند که وقتی یک ژنی را اضافه می‌کنند این گیاه دیگر آن گیاه سابق نیست و ماهیتاً تغییر می‌کند. این تغییر ماهیتی و خلقت خداوند است. این کار شیطان و دستور شیطان است که خداوند در قرآن از شیطان نقل می‌کند و می‌فرماید: «لَآمُرَنَّهم و لیُغَیِّرَنَّ خَلقَ الله» به بشر امر می‌کنم تا خلقت خداوند متعال را تغییر بدهد. این‌ها خلقت خداوند متعال را ماهیتاً تغییر می‌دهند و ژن آن را دست‌کاری می‌کنند.
استاد سطوح عالی حوزه قم در ادامه افزود: در دین و روایات ما، تمام نیاز‌های ما تأمین شده ولی ما کوتاهی کردیم و تحقیق و بررسی نکردیم. چرا طب باید 1400 سال راکد بماند. ما هزاران روایت در مسئله تراریخته داریم. در بحث اجتماع، بهترین قوانین اجتماع را در دنیا داریم. ما نگاه می‌کنیم که غرب، علم اجتماع را چگونه بررسی کرده است. این نکته مهم است که خدا بهترین را خلق فرموده‌اند. ما چیزی که الآن غربی‌ها درست کردند مانند ماشین و هواپیما و موشک، چشمان ما را خیره کرده است و فکر کردیم همه کار‌های آن‌ها خوب است. حال آنکه همین هواپیما‌ی آنها هم خوب نیست. و همین موشک و ماشین‌شان خوب نیست. یک روزی خواهد آمد که این اروپا به ما یاد بدهد و بگوید که بیایید سوار قاطر و الاغ شوید که هیچ آسیبی به محیط زیست نمی‌زند. شما الآن می‌دانید که این تکنولوژی جدید چه فاجعه‌ای در دنیا به وجود آورده است و تمامی زمین‌ها و آب‌ها را آلوده کرده است. این‌ها همان افساد بشر است.
استاد تبریزیان در ادامه افزودند: شما نگاه کنید یک جنگل یا باغی که درخت‌های تنومند و رشد‌یافته و شاداب دارد و وقتی یک جاده در وسط آن می‌کشند، مدتی بعد به طور کلی نابود می‌شود. این دست‌کاری بشر به هر جایی که می‌رسد نابود می‌کند. این سخن درست است که اگر مردم زکات بدهند، محصولات‌شان برکت پیدا می‌کند. ببینید راجع به برگ چغندر چه می‌فرماید: إِنَّهُ یَنبُتُ عَلى شاطِئِ الفِردَوسِ. این گیاه کنار رودخانه بهشت می‌روید. «و لولا أن تَمَسَّه أیدِ الخاطئین» اگر دست گناهکاران به برگ چغندر نمی‌رسید، «لَکانتِ الوَرَقَةُ مِنهُ تَستُرُ رِجالاً» هر برگ آن یک مردی را می‌پوشاند. این اصلاح ژنتیک حرف درستی است. ما گناه نکنیم تا دست گناهکاران به این گیاهان نرسد، این‌ها رشد می‌کنند در حالی که هیچ آسیب و ضرری هم ندارد، بلکه نفع آنها هم بیشتر می‌شود. ما ابتداء کار در طب اسلامی دنبال بنفشه بودیم و می‌رفتیم بنفشه جمع می‌کردیم. می‌دیدیم وقتی به یک باغی می‌رویم یک دانه هم ندارد ولی باغ‌هایی می‌رویم که پر است و این برای ما باعث تعجب می‌شد که چرا این‌گونه است؟ بعد وقتی می‌پرسیدیم می‌دیدیم اهل ده به این مسئله توجه دارند و می‌گفتند: در این باغ‌ها توریست‌هایی می‌آیند می‌نشینند و گناه کرده و ترانه می‌گذارند و دیگر بنفشه در آنجا رشد نمی‌کند. چه قدر این گناه تأثیر دارد. درباره رودخانه فرات داریم که می‌فرماید: اگر گناهکاران وارد رودخانه فرات نمی‌شدند، هر بیمار و معلولی وارد فرات بشود، درمان می‌شود. چه قدر این گناه اثر دارد. حتی درباره این مسئله تراریخته، دلیلی که امروزه می‌آورند این است که می‌فرمایند: این محصولات اصلاح ژنتیکی شده، آفت نمی‌زند. حالا دلیل آن را خواهیم گفت که چرا آفت نمی‌زند.


این استاد درس خارج حوزه در ادامه بیان نمودند که:  ما در قرآن داریم که علت آفت زدن، گناه است. درباره آن دو نفری که باغ داشتند می‌فرماید: «فاحیط بثمره» آن شخص گناه کرد و گفت باغ من بهتر از باغ شماست و تکبر ورزید. «فاحیط بثمره» یعنی چه؟ یعنی آفت زد و میوه‌اش از بین رفت. علت آفت زدن همین گناه است. حالا بر می‌گردیم [و می‌گوییم:] ما خوشحالیم که یک تخم دانه‌ای به ما می‌دهند که وقتی کاشته می‌شود، آفت نمی‌زند. چرا آفت نمی‌زند؟ ما غافلیم، چون سم است آفت نمی‌زند. آفت به سم نزدیک نمی‌شود. الان در سایت‌های آمریکا می‌نویسند: گندم ایران چون سم است آفت نمی‌زند. چرا آفت آن را نمی‌خورد؟ یعنی چه؟ یعنی این دیگر خوراکی نیست. حشره و آفت تشخیص می‌دهد که وقتی ژن گیاه تغییر داده شد، دیگر خوراکی نیست. و برای خوردن صلاحیت ندارد و نمی‌خورد. امروز در اروپا میوه‌ای که کرم زده، می‌خرند و می‌گویند این کرم پیش‌مرگ انسان در آزمایش میوه است. وقتی کرم این میوه را خورد و طوری‌اش نشد، آن میوه سالم است. هر کاری که خداوند انجام می‌دهد، یک حکمتی دارد. 100-150 سال قبل کود شیمیایی و دارو‌های شیمیایی و مواد نگهدارنده را آوردند و اگر کسی در آن زمان می‌گفت که کود شیمیایی ضرر دارد، کسی حرف او را گوش نمی‌داد. بالاخره اروپا چیزی را کشف کردند و با تحقیق گفتند که چیز خوبی است. ده یا بیست یا پنجاه یا صد سال گذشت، الان نتیجه‌ آن روشن شد که از هر 8 نفر یکی سرطان دارد. این همه نازایی در کشور ایجاد شده است، حدوداً در کشور 20-25% نازایی وجود دارد. این همه آمار وحشتناک بیماری ایجاد شده است. الآن وقتی میوه ایران به کشور‌های غربی و خلیج فارس می‌رود، آن را بر می‌گردانند و می‌گویند زیاد کود شیمیایی دارد.
ایشان افزودند: اینکه عده ای ادعا می کنند، تراریخته خوب نیست و عده‌ای هم می‌گویند: خوب است. آیا ما هم باید صد سال منتظر شویم تا آثار تراریخته معلوم شود تا بفهمیم که این کار درستی نبوده است. بهتر آن است که مخاطره نکنیم و یک ذره احتیاط کنیم. 93% کارخانه‌هایی دارویی دنیا متعلق به صهیونیست‌هاست، آیا ما انتظار داریم آنها به ما داروی بی ضرر بدهند؟ یکی از هلند آمد و گفت: صهیونیست‌ها در کشور بلژیک جمع شدند و اینجور مسئله‌ای را مطرح کردند که زمان جنگ تمام شد و مردم دنیا را –بخصوص مردم ایران- باید با غذا و دارو از بین ببریم؛ و این‌کار را هم کردند و با غذا و دارو مردم را بیمار کردند و امروز 80-90% مردم بیمارند. چرا؟ برای همین مسائل.

بنیان گذار طب اسلامی در ادامه بیان نمود که: امروزه کمتر کسی می توان یافت بیماری نداشته باشد و وقتی به دکتر مراجعه می شود؛ شروع می‌کنند به شمردن بیماری‌های خود که دیابت، فشار خون، چربی خون، چربی کبد، زانو درد، پا درد و... این غیر از بیماری‌های صعب العلاج و وحشتناک و جدید است که قبلاً اصلا ًاسم آن‌ها هم نبود مثل: MS، ALS، دیستروفی، اتروفی، مینیوپاتی، نوروپاتی، دوشین، گیلانباره و امثال این‌ها. در گذشته اسم این بیماری‌ها هم نبود. این‌ها از کجا آمده؟ این‌ها همه از تدبیر صهیونیست‌ها و دشمنان است. ما باید نسبت به هر چیزی که از غرب و اروپا به سمت ما می‌آید، با شک و تردید نگاه کنیم. امروز راجع به تراریخته عرض می‌کنم، این تغذیه استعماری است. شاید 30 یا 50 سال دیگر این قضیه به اثبات برسد. الان گندم کشورمان از شمال تا جنوب همه تراریخته است. جلوی تراریخته‌ها را گرفتن خیلی آسان‌تر از این است که بگذاریم همه چیزمان تغییر کند و بعد بیاییم آن را درست و اصلاح کنیم. پیامبر نمک دریا استفاده می‌کرد، ما هم نمک دریا استفاده کنیم. به نمک تصفیه شده که ارمغان غرب است، با شک و تردید نگاه کنیم و منتظر نشویم که غرب بگوید: نمک تصفیه شده بد است. الان در آلمان همین نمک خودمان را می‌برند و بسته‌بندی می‌کنند و یک بسته کوچک از آن را 40 هزار تومان می‌فروشند و به آن افتخار هم می‌کنند. ما 10-11 هزار روایت طبی داریم، اهل بیت چیزی کم نگذاشتند. ما الان 10-11 هزار نسخه طبی داریم. هیچ طبی در دنیا به این تعداد نسخه ندارد. اهل بیت ناظر به تمامی زمان‌ها بودند و به لوازم کلام‌شان آگاه بودند. /924/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶