vasael.ir

کد خبر: ۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸ - 16 September 2017
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مطرح کرد؛

برای ایجاد تمدن اسلامی بهترین و اصولی ترین مبانی را دارا هستیم

وسائل- حجت الاسلام قربان پور با اشاره به تکلیف جامعه اسلامی برای تحقق تمدن اسلامی گفت: تکلیف مسلمانان جامعه اسلامی بستر سازی و زمینه سازی و آماده سازی جامعه اسلامی برای تمدن بزرگ مهدویت است.

به گزارش پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی علما را تبیین کننده فقه حاکمیتی در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: علمای فعلی و مراجع گرانقدر اسلام به تناسب شرایط و مشکلات جامعه و نیازهای روز، احکام اسلامی و فقه حکومتی را تبیین می کنند.

حجت الاسلام صفر قربان پور مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در استان مرکزی، در پاسخ به  این سوال که نقش فقه حکومتی در ایجاد تمدن اسلامی چیست؟ و فرایند تحقق تمدن اسلامی بر اساس فقه حکومتی کدام است؟ بیان داشت: با کمال اطمینان اعلام می کنیم احکام دینی و به ویژه آیات قرآنی هیچگونه ناسازگاری با اصول علمی و تمدن بشری ندارند و تمامی اصول ارزشی که در قرآن و روایات وحی شده است مطابق با اصول علمی است.

حجت الاسلام قربان پور ابراز داشت: احکام دینی مسائل را کاملا تک بعدی در نظر نگرفته است و به همه جوانب زندگی انسان و تمدن بشری نیز توجه کرده است و مسائلی  همچون شرایط مادی را نیز در نظر گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه فقه حکومتی بخشی از مسائل اصیل اسلامی است، ابراز داشت: اسلام دید حاکمیتی و ساختاری دارد، همانطور که پیامبر عظیم الشان اسلام بعد از دوران مکه وارد مدینه شد و ایجاد حکومت اسلامی کرد.

وی افزود: احکام و قوانینی که مستقیم و غیر مستقیم نیازمند اجرا در ساختار جامعه اسلامی بود توسط پیامبر عظیم الشان اسلام بیان و اجرا شد و خط مشی نیز قرار گرفت.

حجت الاسلام قربان پور بیان داشت: احکام حکومت اسلامی و فقه حکومتی به دو دسته تقسیم می شوند، دسته اول مستقیما به ولایت و حاکمیت و دسته دوم به اداره جامعه مربوط است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: جامعه اسلامی در دوره ای به نام دوره غیبت کبری قرار دارد که در این دوره فقها مسئولیت تبیین و اجرای احکام الهی و دستورات دین مبین اسلام را بر عهده دارند.

حجت الاسلام قربان پور علما را تبیین کننده فقه حاکمیتی در جامعه اسلامی دانست و اضافه کرد: علمای فعلی و مراجع گرانقدر اسلام به تناسب شرایط و مشکلات جامعه و نیازهای روز، احکام اسلامی و فقه حکومتی را تبیین می کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: برای ایجاد تمدن در عرصه بین المللی به ویژه تمدن اسلامی نه تنها عقب نیستیم بلکه بهترین و اصولی ترین مبانی را نیز در اجرایی کردن یک تمدن بین المللی دارا هستیم.

حجت الاسلام قربان پور گفت: نگاه ما نگاه مطابق فطرت انسانی است و احکام فقهی_حاکمیتی حتی احکام فقهی_اخلاقی نیز نگاه به سعادت بشری دارند، بنابراین در عین حال که ساختار و تشکیلات جامعه اسلامی را درست می‌کند با رعایت و ملاحظه تمام اصول اخلاقی در راستای سعادت بشری تلاش می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: حکومت اسلامی تجربه های موفقی در صدر اسلام و دوره های ائمه معصومین و دوره های حاکمیت دینی داشته است و مبانی دینی به بهترین نحو به عمل پیوسته است و امروز که در عصر غیبت کبری هستیم فقها اداره امور ولایت را انجام می‎دهند و در ساختار دنیا با شعار نه شرقی نه غربی مردم سالاری دینی، حرف جدیدی را به در مجامع بین الملل بیان داشته اند.

حجت الاسلام قربان پور تمدن اسلامی را یک تمدن بشری_الهی دانست و افزود: فطرت انسانی قطعا با مبانی علمی و پیشرفت های عموم مخالفتی ندارد و امروز جامعه اسلامی در دنیای فقهی با بسیاری از کشورهای دنیا رقابت و مراودات علمی دارد، بنابراین باید یقین داشته باشیم که فقه حاکمیتی دینی_اسلامی نه تنها عقب تر از دیگر تمدن ها نیست بلکه بر اساس معیارهای اسلامی تمدن ساز نیز است.

حجت الاسلام قربان پور بیان داشت: فقه حکومتی ساختار را بین ارتباطات بشری و خداوند متعادل به نحوی طراحی و برنامه ریزی میکند که از مبانی علمی و پیشرفت ها نیز برخوردار شوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ابراز داشت: فقه اسلامی به دنبال تمدن اسلامی است، به این معنا که حاکمیت دینی در عرصه بین الملل که خط پایان این حاکمیت دینی مهدویت است، ساخته شود.

حجت الاسلام قربان پور حاکمیت دینیِ مهدویت را نهایت تمدن و عالی ترین مبحث دانست و بیان داشت: امیدواریم در دوره مهدویت این تمدن به حداکثر وجه خودش برسد زیرا تمام جنبه های مختلف جامعه در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

وی افزود: در دوران مهدویت عدالت، دانش، دسترسی بشر به ابزار فیزیکی دنیا و پیشرفت کامل اجرایی و از فقر کاسته شده است و بسیاری از طرح ها و مباحثی که امروز دغدغه جامعه است در دوره مهدویت به یاری خداوند منان و حضور مهدی موعود (عج) تحقق پیدا میکند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی مسیر جمهوری اسلامی را در انتظار مهدی موعود (عج) دانست و افزود: مسلمانان جامعه اسلامی در انتظار دوره مهدویت هستند در نتیجه باید زمینه ظهور مهدی موعود (عج) را نیز فراهم کنند.

وی افزود: تکلیف مسلمانان جامعه اسلامی بستر سازی و زمینه سازی و آماده سازی جامعه اسلامی برای تمدن بزرگ مهدویت است.

حجت الاسلام قربان پور ابراز کرد: در این دوران انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید و جامعه اسلامی تنها در یک قطعه از زمین توانسته است به این موفقیت نائل شود و چنین جایگاهی را در خط سیر مهدوی مبنی بر احکام و ارزش های اسلامی ایجاد کند و دولت و نظام و حاکمیت اسلامی را شکل دهد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این حکومت با نام جمهوری اسلامی و شعار نه شرقی نه غربی، مردم سالاری دینی پایه ریزی شد که تمامی ضوابطش بر اساس قوانین دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام قربان پور بیان داشت: تاکنون قدم های بسیاری در جهت حفظ ارزش های نظام جمهوری اسلامی و زمینه سازی ظهور مهدی موعود (عج) برداشته شده است که هنوز نیازمند تلاش های فراوانی در راستای رسیدن به اهداف جامعه اسلامی وجود دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در ادامه  بیان داشت: جامعه اسلامی در انتظار مهدی موعود(عج) به سر می برد و با زمینه سازی عدالت  و تمدن اسلامی_انقلابی در عالم تحقق پیدا کند./302

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳