vasael.ir

کد خبر: ۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ - 07 September 2017
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد مطرح کرد؛

تربیت نیروهای متخصص لازمه تحقق دولت اسلامی است

وسائل- مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و اینکه اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی باقی مانده ایم، اظهار داشت: برای موفقیت در این عرصه، حوزه نیز با توجه به رسالت خطیری که بر دوش دارد باید ایفای نقش کند.

به گزارش پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد تربیت نیروهای متخصص و عمل به قوانین اسلام را لازمه تحقق دولت اسلامی عنوان کرد و گفت: برای تحقق این مهم دولتمردان در عرصه های مختلف باید تربیت شده اسلامی و معتقد به اجرای قوانین اسلام باشند.

حجت الاسلام بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تخصصی فقه حکومتی وسائل در خرم آباد، در زمینه فقه حکومتی با تعریف دولت اسلامی بیان داشت: دولت اسلامی دولتی است که مسؤولان آن با اسلام و قوانین اسلامی آشنا باشند.

وی با تأکید بر اینکه مدیران جامعه اسلامی باید تربیت شده اسلامی باشند، افزود: این افراد شاخصه هایی دارند، ابتدا باید معتقد به اسلام باشند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان ویژگی مدیر اسلامی افزود: این افراد باید خودشان از نظر تهذیب نفس و اخلاقی متخلق به اخلاق اسلامی باشد و بر اساس قوانین اسلام اقدام کند.

حجت الاسلام شمسی فر در ادامه خاطرنشان کرد: مدیران و اعضای دولت باید توانایی اداره جامعه را داشته باشند چون اگر این توانایی نباشد نمی توانند جامعه را با وجود پیشرفت تکنولوژی و علمی، هدایت و مشکلات جامعه بشری را رفع کنند.

وی با تأکید بر ضرورت تربیت نیروهای توانمند در جهت رفع مشکلات مردم و کشور گفت: اگر اعضای دولت از بالاترین مسؤولان کشور و کارمندان ساده بر اساس قوانین اسلام عمل کنند و معتقد به این قوانین باشند جامعه پیش می رود.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد یادآور شد: با فعالیت نیروهای متخصص و کارآمد، نیروهایی که برای رفع مشکلات جامعه و مردم بر دستورات و قوانین اسلام تکیه می کنند در تشکیل دولت اسلامی نقش آفرین هستند.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به این مهم که دولت اسلامی به دنبال اجرای قوانین اسلام است، توجه به این امر لازمه محقق شدن دولت اسلامی است.

وی با بیان اینکه هم اکنون وجود نیروهایی اسلامی که در انجام مسؤولیت ها به قوانین اسلام توجه داشته باشند در جامعه کمتر دیده می شود، اظهار داشت: این مهم موجب توقف در مرحله تشکیل دولت اسلامی شده است.

حجت الاسلام شمسی فر تربیت نیروهای متخصص و عمل به قوانین اسلام را لازمه تحقق دولت اسلامی دانست و گفت: در این راستا مسؤولان در انتخاب مدیران باید توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه موانع مختلفی بر سر راه تحقق تمدن اسلامی وجود دارد، یادآور شد: یکی از مهم ترین این موانع کم بودن نیروهای مؤمن، متخصص و دلسوز بوده، نیروهایی که پایبند به قوانین اسلامی باشند.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب و اینکه اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی باقی مانده ایم، اظهار داشت: برای موفقیت در این عرصه حوزه نیز با توجه به رسالت خطیری که بر دوش دارد باید ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: حوزه با نظریه پردازی و استفاده از ظرفیت‎های حوزوی در روند تحقق تمدن اسلامی باید به رسالت خود عمل کند./303/9459

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳