vasael.ir

کد خبر: ۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ - 29 July 2017
آیت الله فاضل لنکرانی مطرح کرد؛

هر گونه کوتاهی و صف آرایی در برابر ولایت فقیه در حکم واقفیه زیستن در عصر حاضر است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل- عضو جامعه مدرسین به تبیین اهمیت حمایت فراگیر روحانیت از ساحت ولایت پرداخت و گفت: هر گونه کوتاهی و صف آرایی در مقابل ولایت در عصر حاضر در حکم واقفیه‌ بودن در عصر حاضر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وسائل، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در جمع طلاب و فضلای استان قم به ایام با سعادت میلاد امام رضا(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس مستندات متقن تاریخی امام رضا(ع) بر مبانی علم زبان ادیان گوناگون احاطه کامل داشته اند تا جایی که در تاریخی اعترافی از مامون عباسی ثبت شده است که بسیار قابل تامل است چنانکه در این اعتراف آمده است «روی کره زمین من آدمی را أفضل و أعلم از این مرد ندیدم».

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به ابعاد فلسفی مناظرات امام رضا(ع) اشاره کرد و عنوان داشت: در تاریخ ثبت شده است، امام رضا(ع) در مناظره ای که با عمران صائبی داشته است به بیان حقائقی از فلسفه توحید پرداخته که حقیقتا حکمت متعالیه در برابر آن جایگاهی فلسفی ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: چنانکه نقل شده است این مناظره از اوایل صبح شروع شد و تا نماز ظهر ادامه داشت، در حالی که امام رضا(ع) به دلیل اقامه نماز مجلس را ترک کرد ادامه این مبحث فلسفی پس از نماز از سوی امام رضا(ع) به مخاطبان مناظره ارائه شد.

آیت الله فاضل لنکرانی در ادامه به ظهور جریان انحرافی واقفیه اشاره کرد و ابراز داشت: مطالعه جریان واقفیه به ما می آموزد که حب دنیا می تواند زمینه خطر آفرینی برای علما باشد، این در حالی است که در عامه مردم چنین خطری برای انحراف از مسیر دین کمتر دیده می شود؛ بر این اساس عالم وقتی گرفتار انحراف می‌شود به جایی می‌رسد که امامت امام هشتم(ع) را انکار می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این که دنیا گرایی دشمن تمسک بر ساحت ولایت و امامت است، گفت: دنیاپرستی و توجه به دنیا، انسان را وادار می کند که یک اصل محکم دینی مثل امامت را زیر پا بگذارد؛ بر این اساس چه آنهایی که در این زمان در مقابل اصل ولایت که مسأله ولایت فقیه است صف آرایی کنند و چه آنهایی که در مقابل مرجعیت صف آرایی می‌کنند همه به دنبال تضعیف ستون های امت اسلام و سستی در مقابل وظیف خود نسبت به ولایت هستند.

وی افزود: باید توجه داشت که ولایت فقیه و مراجع تقلید نیابت عامه از طرف امام زمان(ع) برای اینها قرار داده شده است و نباید اینها را محدود به یک شئون محدود و کوتاه کرد؛ بنابراین هر گونه کوتاهی و صف آرایی در مقابل ولایت در عصر حاضر در حکم واقفیه‌ بودن زمان است، مخصوصاً در زمان ما توجه به این نکته خیلی مهم است، آنهایی که در مقابل ولایت فقیه بایستند مصداق عینی واقفیه در زمان ما هستند.

آیت الله فاضل لنکرانی به تبیین اهمیت حمایت فراگیر روحانیت از ساحت ولایت پرداخت و گفت: امروز خود روحانیت باید در صف مقدم حمایت از ولایت فقیه و مرجعیت باشد. آنهایی که صف آرایی می‌کنند و می‌گویند ما تابع ولی فقیه هستیم اما تابع مرجعیت نیستیم، دروغ می‌گویند. آنهایی که می‌گویند ما تابع مرجعیتم و تابع ولی فقیه نیستیم بر اساس منابع ثقلین ادعایی بی‌اساس دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: نباید اجازه بدهیم امروز در جامعه ما این چنین گروه هایی شکل بگیرند که اولین و اصلی ترین هدف آن ها صف آرایی در مقابل فقیه زمان باشد؛ افرادی که حساب شده با دقت و ظرافت در مقابل اصل مرجعیت صف آرایی می‌کنند و می‌خواهند آرام آرام این نهاد را تضعیف کنند بدانند که نخواهند توانست؛ چرا که در طول تاریخ قلدرها، حکومت‌ها و افراد زیادی آمدند، اما نتوانستند کاری از پیش ببرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۲ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۹:۲۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۶:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۹:۴۲
اذان مغرب
۲۰:۱۸:۱۳