vasael.ir

کد خبر: ۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳ - 20 June 2017
به همت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛

کتاب فلسفه حقوق منتشر شد

پایگاه اطلاع رسانی وسائل- کتاب «فلسفه حقوق» ترجمه بهروز جندقی توسط انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی روانه بازار شد.

به گزارش سرویس حقوق پایگاه اطلاع رسانی وسائل، کتاب "فلسفه حقوق" پنجاه و هفتمین کتاب گروه فقه و حقوق اسلامی پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی است که توسط بهروز جندقی ترجمه شده است.

 

فلسفه حقوق، در فضای علمی فرهنگی جامعه، گفتمانی نوپاست که حدود و ثغور مسایل آن و نیز اهمیت آن در فرایند استنباط حقوقی، به تدریج در حال شکل‌گیری است. معماری اسلامـی ساختمان فلسفه حقوق، نیازمنـد نگرشـی بنیادین و انتقادی به ریشه‌ها و مبانی فکری این دانش در مکاتب کهن و نوین غربی است.

 

بـا ایـن هـدف به مطالعـه و بررسـی دایرةالمعـارف‌های معتبر انگلیسی‌زبان درباره فلسفـه و فلسفـه حقـوق پرداختیـم و با دقــت، مبنایـی‌تــریـن و روزآمــدتــریـن مقـــالات این دائـرةالمعـارف‌ها را گزینش کردیـم.

 

این کتاب، دو بخش تالیف و ترجمه دارد؛ بخش نخست، مقالات تالیفی درباره فلسفه حقوق و فلسفه حقوق کیفری است؛ بخش دوم، ترجمه مجموعه مقالات وزین فلسفه حقوق در دایرةالمعارف‌های فلسفی پل ادواردز، راتلیج و دایرةالمعارف فلسفه حقوق است که در محورهای متنوعی نگارش یافته‌اند.

 

کتاب "فلسفه حقوق" ترجمه بهروز جندقی، تالیف محمـود حکمت‌نیا، ناصر قربان‌نیا، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا پیوندی، با قیمت ۴۲،۰۰۰ تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه گردیده است.

علاقمندان جهت کسب اطلاعات تکمیلی و تهیه کتاب می توانند به وبگاه سازمان انتشارات پژوهشگاه مراجعه نمایند./ ف

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷