vasael.ir

کد خبر: ۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴ - 09 May 2017
رحیم پور ازغدی در نشست «کاپیتولاسیون فرهنگی آموزشی کشور» تبیین کرد؛

سند 2030 تأمین کننده مقاصد شوم نظام سرمایه داری است- پنهان کاری برخی مسؤولان برخلاف مبانی انقلاب و رهبری است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل _ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری بر اساس همین مفاد سند 2030 شکل گرفته است، گفت: با کدام مجوز شرعی و مجوز کدام قانون اساسی این تعهد نامه را امضا می کنند؟ چه کسی به این مسئولین اجازه داده است که از طرف ملت ایران این تعهدات دروغین حقوق بشری را امضاء کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست «کاپیتولاسیون فرهنگی آموزشی کشور» در تالار رجایی دانشکده ادبیات علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد به نقد و بررسی سند 2030 پرداخت.

 

در حال حاضر در غرب خانواده وجود ندارد

وی با بیان اینکه در حال حاضر در غرب خانواده وجود ندارد، اظهارکرد: اغلب مردها در دنیا از ازدواج فرار می کنند چرا که برای آنان تعهد می آورد و کسانی در این کشورها هستند که فقط همباشی دارند و حتی صاحب بچه هم می شوند ولی ازدواج نکرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: در چنین وضعیتی زنان می ترسند که مرد برود چرا که آنان تعهدی ندارند و بچه ها را به زنان می سپارند و به همین دلیل است که اسلام می گوید اسم فرزندان به نام پدران آنها گرفته شود که برای مردان تعهد بیاورد.

رحیم پور ازغدی درباره اینکه مسئولیت اقتصادی فرزندان بعد از طلاق برعهده چه کسی است، گفت:در واقع حضانت به معنای مسئولیت اقتصادی فرزندان بعد از طلاق است که بر عهده مرد گذاشته می شود و به معنای ندیدن مادر بعد از طلاق نیست.

وی با بیان اینکه حق حضانت فرزند را دادگاه تشخیص می هد، تصریح کرد: در واقع این قانون به دلیل تأمین حق مادر و کودک است چرا که فرزند برای مرد مسئولیت آور است و حضانت فرزند با پدر است و این به معنای دفاع از حقوق زن و مرد است که مردان به راحتی و آزادانه نتوانند زنان را طلاق بدهند و به دنبال عیاشی و خوشگذرانی باشند

.

در زندگی مدرن اغلب زنان و کودکان قربانی هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از شعار تساوی حقوق زن و مرد در غرب گفت: در زندگی مدرن اغلب زنان و کودکان قربانی هستند و بیشترین نفع را مردان بی تعهد و بی مسئولیت از این فضا می برند.

رحیم پور ازغدی درادامه نقد سند 2030 با طرح این پرسش ها که چه کسانی از طرف این ملت برای دنیا چه تعهداتی را می دهند؟ با کدام مجوز شرعی و مجوز کدام قانون اساسی این تعهد نامه را امضا می کنند؟ چه کسی به این مسئولین اجازه داده است که از طرف ملت ایران این تعهدات دروغین حقوق بشری را امضاء کنند، از جمله مفاد این تعهد نامه مسئله همجنس بازی است که مسئولین هم آن را تعهد داده اند.

 

تعریف وارونه خانواده در غرب

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنان کلمات خاص خودشان را در این سند به کار برده اند که در بیشتر موارد هم فریب دهنده است، تصریح کرد: آنها واژه حمایت از اقشار ضعیف و تهدید شونده را به کار می برند و در ذیل آن مقصودشان را از این گروه، همان همجنس بازان معرفی می کنند.

وی افزود: در برخی مفاد دیگر گفته می شود که حمایت از خانواده که تعریف آنها از خانواده می تواند دو همجنس و یا دو غیر همجنس باشد و ادعا دارند که اینها جزو حقوق بشر است و افکار جدید است و آنچه دیگران به عنوان خانواده می شناسند قدیمی است و این درحالی که این موضوعاتی که آنها ادعای نو بودنش را دارند در قوم لوط اتفاق افتاده است و در واقع تفکرات آنها قدیمی است و آنان وارونه جلوه می دهند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه آنها واژه هایی مانند حقوق بشر، توسعه، کرامت انسان، شرافت و دیگر واژه های شعاری و شیک را مطرح می کنند، اظهارکرد: ولی آنها می خواهند که خودشان توسعه را تعریف کنند و سند توسعه را فقط آنها تدوین کنند و  کورکورانه از سمت ما فقط اجرا شود.

وی با بیان اینکه توجیه آنان برای امضای این سند اینست که آن قسمتهایی را که برخلاف شرع است انجام نمی دهیم و فقط اینها در حد یک تعهدنامه است که ضمانت اجرایی ندارد، تصریح کرد: این سند همان باج فرهنگی است که کمتر از باج اقتصادی نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد نسبت به متفاوت بودن ساختارهای اجتماعی غرب گفت: مگر آنها خانواده دارند که برای ما دستورالعمل و الگو تعیین و صادر می کنند، اظهار کرد: در همه تعهدات سیاسی، اقتصادی، نظامی و بین المللی به صورت شرعی و قانونی هیچکس حق ندارد که نهادهای قانون اساسی را دور بزند.

وی با بیان اینکه هیچکدام از نهادهای اجرایی نمی توانند بدون تأیید رهبری و مطابقت با قانون اساسی و بدون تطبیق با ارزش های اسلامی به دیگر کشورها تعهدی بدهند، اظهارکرد: ما تعهد محرمانه نداریم و فقط برخی تعهدات نظامی، امنیتی و سیاسی می توانند محرمانه باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: محرمانه در این موارد خاص با این هدف است که دشمن نفهمد اما اینها موضوع تعهد نامه 2030 را محرمانه می کنند که مردم نفهمند و این درحالی است که این موضوع خلاف روش شیعی و دینی است که مردم نفهمند.

وی درادامه با اشاره به روش حکومت داری حضرت علی(ع) در دوران خلافت گفت: اگر  در حکومت دینی  به مردم گفته شود که برخی مطالب به شما مربوط نیست، در واقع این موضوع خلاف فقه شیعی و سیاسی است.

 

پنهان کاری مسؤولان و کتمان از  مردم در نظام اسلامی بر خلاف مبانی انقلاب و رهبری است

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پنهان کاری از مردم در دوران معاصر و در انقلاب اسلامی بر خلاف مبانی انقلاب و رهبری است، تصریح کرد: هر تصمیمی که قرار است گرفته شود باید با مردم مطرح کنید و کتمان از ملت در حکومت دینی بی معنی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با طرح این پرسش ها که به شما چه کسی اجازه داده است که تعهدات محرمانه داشته باشید، گفت: در واقع به دشمن نباید همه تصمیم ها را بگویید.

وی با بیان اینکه در عرصه عمل به تعهدات 2030 در واقع کشور ما حتی جلوتر از خود غربیان عمل می کند، تصریح کرد: عمل به دستوارات و فرامین اجرایی این سند با بودجه ملی صورت می گیرد و این درحالی است که نوای آنان برای عدم پرداخت حق الزحمه معوقعه کارگران معدن بی پولی است.

 

جامعه مدنی اصطلاح روشنی در ادبیات سرمایه داری است

این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز گله مندی از واژه جامعه مدنی که دست و پای برخی از مسئولین را بسته است، تصریح کرد: جامعه مدنی اصطلاح روشنی در ادبیات سرمایه داری است و همین کمپانی های سرمایه داری در سال 2015 دور هم جمع شدند و دستورالعمل 2030 را تصویب کردند.

وی درادامه با طرح این پرسشها و سوال ازمسئولین درباره امضای تعهدنامه 2030 گفت: چه کسی به شما این حق را داده است که پای این تعهدنامه را امضا کنید چرا که پاسخ شما درباره حق امضای این سند مبنی بر اینکه این موضوع گفتگوی جهانی و تمدنی است قانع کننده نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درادامه با طرح دیگر پرسشها که حقوق بشرمنشأ و مبدأ آن کجاست، گفت  این واژه ها به لحاظ اخلاقی، معرفتی، حقوقی و در حوزه سیاست و حاکمیت باید تعریف شوند.

 

بان کی مون مترسک است

وی با انتقاد نسبت به مترسک بودن بان کی مون اظهارکرد: در حالی که بیش از نیمی از ملتها در حال کشته شدن هستند اما این سازمان حقوق بشر سکوت کرده است چرا که  اقتضای منافع غرب در این موضعگیری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه عربستان نسبت به محکومیت سوری خودش از سوی بان کی مون هم اعتراض کرد، گفت: و این درحالی است که فرانسه به جای آنکه جنایت های عربستان را محکوم کند حتی برترین مدال حقوق بشر را به آنان عطاء کرد.

وی افزود: در زندانهای آمریکایی شکنجه های قرون وسطایی صورت می گیرد و در هیچ زمانی این جنایت ها محکوم نمی شوند چرا که سازمانهای حقوق بشر مستقل نیستند و همه آنها کنترل شده و با برنامه های دیکته شده فعالیت می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه درادامه به  بیان شاخص های نهاد بین المللی مستقل پرداخت و اظهارکرد: نهادهای بین المللی مستقل، نهادی است که همه مشارکت داشته باشند و فعالیت های آنان شفاف و روشن باشد و از طرفی در برابر همه جهان پاسخگو باشند و داوری شوند.

رحیم پور ازغدی با انتقاد نسبت به منطق برخی مسئولین گفت: آنان معتقدند که به نام جامعه مدنی بایستی درباره های فعالیت های اجرایی سند 2030 و تحقق اهداف آنها در کشور گزارش های مفصل داد.

 

در ایدئولوژی سرمایه داری، سعادت جامع برای همه بشریت وجود ندارد 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی  با بیان اینکه در این معاهده مشارکتی نیست، اظهارکرد: در ایدئولوژی سرمایه داری، سعادت جامع برای همه بشریت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سند2030 فقط اهداف آموزشی مدنظر نیست، تصریح کرد: آنان در این سند برای همه ابعاد زندگی ما برنامه و دستورالعمل دارند اما نقش آموزش درآن حساس تر و مهمتر است.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه رییس جمهور هم این سند را امضاء کرده است، اظهارکرد: در این سند درباره اهداف جدید درراستای توسعه پایدار متعهد شده ایم و از طرفی بایستی برابری جنسیتی را ترویج کنیم که در همه موضوعات زن و مرد صدر در صد شبیه هم باشند.

وی با انتقاد از قوانین برابری جنسیتی در سند 2030 گفت: برخی از قوانین نتیجه اش استثمار جنسی و اقتصادی زنان است و به همین دلیل باید پرسید  که قوانین بین المللی را چه کسانی نوشتند که خودشان هم عمل نمی کنند و فقط اینها را برای ما نوشته اند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه اقتصاد سرمایه داری بر اساس همین مفاد سند 2030 شکل گرفته است، تصریح کرد:  در واقع سرمایه داری غربی برای جنگها است چرا که آنان همه سلاح های کشتار جمعی را تولید و مصرف می کنند.

 

نظام سرمایه داری برای رسیدن به مقاصدش، شعار توسعه سر می‌دهد

وی با بیان اینکه نظام سرمایه داری در گذشته با جنگ به اهداف خودشان می رسیدند، تصریح کرد: در حال حاضر به نام توسعه و با بودجه خود کشورها به این اهداف دست می یابند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هدف از تحریمها علاوه بر اینکه این بود که ایران به تکنولوژی مستقل پیشرفته که یکی هسته ای بود نرسد، تجربه نشان داده است که از دیگر اهداف اینست که مثل اختاپوس جلو بیایند و تولید داخلی را خفه کنند  تا همه چیز نابود شود و دربهای واردات باز شود.

 وی با بیان اینکه آنا به دنبال وابسته کردن ملتها در عرصه های مختلف علمی هستند، اظهارکرد: در راستای رسیدن به این اهداف مسایل خانوادگی و اجتماعی را سانسور نمی کنند و فقط آنهایی را که برای نظام سرمایه داری خطرناک است، سانسور می کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعتراض 99 درصدی ها علیه یک درصدی ها گفت: در این زمان آنان همه فضاهای مجازی را بستند چرا که در همین کشورهای منادی آزادی بیان، آزادی رسانه وجود ندارد.

 

پرسش و پاسخ

رحیم پور ازغدی درادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه امضاء کنندگان سند 2030  با توجه به اینکه این سند خلاف قانون اساسی و شعارهای انقلاب است، باید محاکمه شوند، گفت:کسانی که این سند را متعهد شده اند پاسخشان اینست که این سند ضمانت اجرایی ندارد و ما هم تعهد قطعی نداده ایم که عمل شود اما در هر حال باید طبق قانون اساسی مفاد این سند بررسی شود و در دادگاه قضایی گفته شود که هیچکس حق ندارد با بیگانگان سند امضا کند و دادگاهی برای همه قراردادهایی که در بیرون از کشور امضا می شود باید تشکیل شود.

وی درادامه در پاسخ به پرسش دیگرکه آیا طبق سند 2030 باید آموزش جنسی در مدارس داده شود، اظهارکرد: با توجه به اینکه در حال حاضر این سند محرمانه نیست می توان اینگونه پاسخ داد که جامعه آنها در خطر انواع بیماریهای جنسی است که هر کس بخواهد می تواند در هر زمانی با دیگری رابطه جنسی داشته باشد و آنان به بهانه بهداشت جنسی در مدارس خواهان آموزش این امر به دانش آموزان هستند تا جائیکه لوازم جلوگیری از بارداری هم در مدارس آنان وجود دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به متفاوت بودن شرایط فرهگی و اجتماعی کشورما با غربی ها گفت: مگر مردم در اینجا حیوان هستند پس حیا جنسی چه می شود، جامعه ما که مثل شما نیست چرا که به لحاظ مکتبی و مبنایی این حق را نداریم که آزادانه درباره رابطه جنسی عمل کنیم.

رحیم پور ازغدی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه در برجام فرهنگی، برجام هسته ای و رزمایش موشکی، دولت همنوا با دشمنان اسلام است و مواجهه باید چگونه باشد، گفت: با ظهور انقلاب اسلامی دو دیدگاه به وجود آمد که آشتی یا دعوا با جهان است.

وی با بیان اینکه آشتی یا دعوا با جهانخواران وجود ندارد، افزود: در واقع آنچه که هست تسلیم در برابر جهانخواران و یا مبارزه با آنان وجود دارد و کسی با جهان آشتی و یا دعوا ندارد./401/629/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۱۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۴:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۱۹:۵۶:۳۳
اذان مغرب
۲۰:۱۴:۵۲