vasael.ir

کد خبر: ۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴ - 01 March 2017
در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود؛

نشست علمی «اصول و مبانی روابط بین الملل از منظر فقه شیعه»

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ نشست علمی اصول و مبانی روابط بین الملل از منظر فقه شیعه با ارائه حجت الاسلام حسینی در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار می شود.

به گزارش سرویس سیاست پایگاه اطلاع رسانی وسائل، هفتمین نشست علمی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت با موضوع «اصول و مبانی روابط بین الملل از منظر فقه شیعه» با ارائه حجت الاسلام سید علیرضا حسینی در قم برگزار می شود.

بر اساس این گزارش این نشست علمی  امروز 11 اسفند، ساعت 16 در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار  می شود.

مسؤول روابط عمومی مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت هدف از برگزاری این نشست را تبیین و تشریح  اصول حاکم بر روابط بین الملل در فقه امامیه عنوان کرد و گفت: این اصول همان مبانی عقلانی است که در قالب تعاملات، معاهدات و قوانین بین المللی رخ نشان می دهد که در موارد مشتبه برگشت امر به عنصر مصلحت است.

وی با بیان این که فقیه با استفاده از متخصصین حوزه روابط بین الملل به بررسی این مصادیق می پردازد و در نهایت به نتیجه و حکم می رساند، ادامه داد: همچنین مبانی فقهی روابط بین الملل از فقه اجتماعی مستند می شود و با فقه فردی نمی توان تعاملات فرامرزی داشت.

وی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر لازمه دارا بودن حاکمیت اسلامی این است که فهم کلان نگر به نظام وارهای فقهی داشته باشیم./102/825/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳