vasael.ir

کد خبر: ۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ - 13 February 2017
معاون فرهنگی شهرداری شیراز:

کتاب فقه شهروندی تدوین شد

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ همتی بوشهری از تدوین کتاب فقه شهروندی همراه با فتواهای مقام معظم رهبری و آیات و روایات اسلامی در شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها کتاب مستند آیات و روایات در بحث حجاب و عفاف تدوین شده است.

به گزارش سرویس جامعه و تمدن اسلامی پایگاه اطلاع رسانی وسائل، احمد همتی بوشهری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز امروز، ۲۴ بهمن‌ماه در نخستین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس با بیان اینکه در این سازمان برنامه‌های متنوعی حول محور قرآن کریم انجام می‌شود، گفت: ۳۴ عنوان فعالیت اعم از سبک زندگی، برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن، تثبیت حفظ، مفاهیم، ترجمه، تفسیر، روخوانی کم‌سوادان، آداب‌الصلوة، نهج‌البلاغه، معرفت نفت، صحیفه سجادیه، صوت و لحن و غیره به‌همت شهرداری شیراز در این کلان‌شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ پایگاه قرآنی ذیل این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، افزود: همچنین کلاس‌های قرآنی در ۲۲ فرهنگسرای ما برگزار می‌شود و جمعاً ۷۲ پایگاه در شهر شیراز مشغول ارائه آموزش‌های قرآنی به شهروندانی شیراز هستند.

همتی بوشهری همچنین از برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی با همکاری دانشکده علوم قرآنی شیراز خبر داد و گفت: قران باید در صحنه زندگی اشخاص قرار گیرد و صرفاً بحث تلاوت نباشد لذا آیات شهروندی هم استخراج شده است.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن ضمن خدمت و کارگاه‌های تربیت مربی کودک و کارگاه‌های آموزش قرآن و احکام را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: برگزاری مسابقات و آزمون‌های حفظ ۵ جزء قرآن کریم به‌صورت هر سه ماه یک بار همراه با ارائه مدرک، مشارکت در برگزاری آزمون سراسری حفظ یک جزء تا سی جزء با همکاری مؤسسه مکتب‌القرآن ثارالله(ع)، برگزاری مانور بزرگ سربازان کوچک امام زمان(عج) نیز از دیگر فعالیت‌های ما در این عرصه است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال طراحی پوسترهای قرآنی نیز هستیم، گفت: طرح مسجدمحوری در ۱۱۰ مسجد شیراز در حال برگزاری است که یکی از فعالیت‌های آن ترویج سبک زندگی اسلامی با توجه به آیات قرآن و احادیث اهل بیت(ع) است.

همتی بوشهری از تدوین کتاب فقه شهروندی همراه با فتواهای مقام معظم رهبری و آیات و روایات اسلامی در شیراز خبر داد و گفت: علاوه بر این‌ها کتاب مستند آیات و روایات در بحث حجاب و عفاف تدوین شده است./102/825/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۳ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۸:۵۸
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۰
غروب آفتاب
۲۰:۰۷:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۲۶:۱۳