vasael.ir

کد خبر: ۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ - 29 December 2016

معرفی کتاب مباحثی در مرزهای دانش اقتصاد اسلامی

پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل ـ اقتصاد دانان ایرانی نیازمند آشنایی با مرز دانش اقتصاد اسلامی و ادبیات غیر ایرانی بین المللی تولید شده در این زمینه می باشند.

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، اقتصاد دانان ایرانی نیازمند آشنایی با مرز دانش اقتصاد اسلامی و ادبیات غیر ایرانی بین المللی تولید شده در این زمینه که مبتنی بر رویکرد فقهی است می باشند.

 

این از نیازهای آموزشی دانشجویان رشته اقتصاد وشرط لازم برای ایجاد فضای گفتگو با سایر اقتصاددانان مسلمان و انتقال معارف شیعی بین مرزهای تولید دانش اقتصاد اسلامی است.

 

کتاب مباحثی در مرزهای دانش اقتصاد اسلامی برگرفته از محتوای آموزشی دومین دوره بین المللی پیشرفته آموزش از راه دور با عنوان مباحث بنیادین در اقتصاد اسلامی است که طی  یک دوره یازده جلسه ای بین دانشگاه های معتبر ۶ کشور ایران، عربستان، پاکستان، کویت، لبنان و انگلیس در حوزه اقتصاد اسلامی و با حضور از استادان مشهور بین المللی از هر یک از این مراکز در مقطع کارشناسی ارشد برگزار شد.

 

مبانی ماهیت شناختی اقتصاد اسلامی، مبانی وظیفه شناختی اقتصاد اسلامی، اقتصاد مالی اسلامی، اقتصاد بازار اسلامی، اقتصاد بیمه اسلامی، اقتصاد توسعه اسلامی، اقتصاد اسلامی و توسعه پایدار، مبانی روش شناختی، اقتصاد اسلامی، اقتصاد و مذهب و سیاستهای مالی و پولی در اقتصاد اسلامی،  عناوین ده بخش تشکیل دهنده ی کتاب مباحثی در مرزهای دانش اقتصاد اسلامی می باشد.

 

این کتاب تألیف دکتر عادل پیغامی است و با همت انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به بازار کتاب عرضه شده است.

 

نویسنده در پیشگفتار این کتاب می گوید: «بی هیچ مجامله و تردید جامعه ایران اسلامی نیازمند نهضت و جنبشی به وسعت نیازها و مشکلات دارد، که مستقیم یا غیرمستقیم در مسائل اقتصادی ریشه دارند.

 

نویسنده در قسمتی از کتاب می گوید: «توجه جدی به فقه به عنوان محمل معرفتی علوم انسانی اسلامی جهت تولید ادبیات لازم تولید ادبیات نظری و کاربردی با رویکرد سیاست گذاری و تدبیر امور و اثبات کارآمدی حکومت دینی؛ همچنین فرهنگ سازی و رفتار سازی اقتصادی، مبتنی بر معارف اسلام که مشتمل بر ادبیات علمی شیوه های فرهنگ سازی معارف اقتصاد اسلامی است از ضروریات انکارناپذیر می باشد.

لازم به ذکر است، این دوره آموزشی برای اولین بار در سطح دانشگاه های ایران توسط مرکز آموزش از راه دور شهید صدر دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در قالب ویدئو کنفرانس با برگزاری یک دوره بین المللی کوتاه مدت در زمینه مرزهای دانش اقتصاد اسلامی فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

قابل ذکر است در هر نیمسال این دوره های بین المللی کوتاه مدت در زمینه اقتصاد اسلامی و بانکداری و مالیه اسلامی و با مشارکت همزمان دانشگاه امام صادق (علیه السلام)، دانشگاه لافبرو لندن، موسسه آموزش عالی مارک فیلد لندن، دانشگاه بین المللی اسلام آباد پاکستان، دانشگاه کویت، دانشگاه امام عوزای لبنان و مرکز آموزش و تحقیقات بانک توسعه اسلامی جده  تکرار شده است. /929/ 604/ قا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۷:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۴:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۱:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۵۲