vasael.ir

کد خبر: ۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱ - 18 December 2016
معرفی کتاب؛

نواندیشی دینی و نوآوری فقهی

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ کتاب «نواندیشی دینی و نوآوری فقهی» اثر حجت الاسلام والمسلین ملک زاده است که در آن با‌ پرداختن به مبادی اجتهاد، به جایگاه و ارکان نوآوری در فقه و مباحثی همچون جایگاه فقهی آقاسید ابوالحسن اصفهانی و فتوای ایشان در باب قمه زنی، تشیع انگلیسی، مراتب پنجگانه اجتهاد، نظریه پردازی، تولید علم و نظام سازی، دستیابی به مرتبه پنجم اجتهاد پیش از مرتبه چهارم و موضوعات دیگر اشاره شده است.

به گزارش سرویس جامعه و تمدن اسلامی پایگاه اطلاع رسانی وسائل، حجت الاسلام والمسلین محمد حسین ملک زاده، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، کتابی با عنوان «نواندیشی دینی و نوآوری فقهی» تألیف کرده است.

گفتنی است؛ در این کتاب با‌ پرداختن به مبادی اجتهاد، به جایگاه و ارکان نوآوری در فقه و مباحثی همچون جایگاه فقهی آقاسید ابوالحسن اصفهانی و فتوای ایشان در باب قمه زنی، تشیع انگلیسی، مراتب پنجگانه اجتهاد، نظریه پردازی، تولید علم و نظام سازی؛ شهیدان صدر و مطهری، دستیابی به مرتبه پنجم اجتهاد پیش از مرتبه چهارم، بحث «نحن أبناء الدلیل» و موضوعات دیگر اشاره شده است.

لازم به ذکر است؛ در کتاب «نواندیشی دینی و نوآوری فقهی» به شیوه فقاهتی و فتاوای بزرگانی چون آیت الله بروجرد، سیدابوالحسن اصفهانی، امام خمینی، بهجت، حاج آقا نورالله نجفی، شیخ محمد رضا مسجدجامعی و... اشاره شده است./604/825/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۰۸
اذان مغرب
۲۰:۱۶:۳۳