vasael.ir

کد خبر: ۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ - 14 December 2016
معرفی کتاب؛

فرهنگ آپارتمان نشینی با نگرش به منابع دینی

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ کتاب «فرهنگ آپارتمان نشینی با نگرش به منابع دینی» از سوی مؤسسه سبک زندگی آل یاسین منتشر شد.

به گزارش سرویس جامعه و تمدن اسلامی پایگاه اطلاع رسانی وسائل، با توجه به اینکه در کلان شهرها، خانه‌های حیاط دار رو به فراموشی می‌رود و اغلب مردم در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند، لذا زندگی همراه با آرامش در شرایط فعلی، نیازمند توجه به یک سری از مسائل و فرهنگ آپارتمان نشینی دارد که در این کتاب سعی شده تا مطالب مورد نظر، با رویکرد دینی بیان شود.

 

فرهنگ مجموعه‌ای از هنجارها، قوانین و عادات، آداب و رسوم، عقائد و باورها و ارزش‌ها و الگوهای ارتباطی و نیز امور مادی ارزشمند و معقول یک جامعه است که افکار احساسات و رفتار اعضای آن اجتماع را شکل می دهد و یا به نوعی تحت تاثیر قرار می دهد. [1]

 

در این کتاب با توجه به اهمیت روابط همسایگان با یکدیگر و رعایت حقوق آنها از سوی یکدیگر تلاش بر این است تا به پاره ای از حقوق همسایگان از لسان روایات اشاره کرده و با بیان چگونگی روابط کنونی همسایگان در دنیای امروز به نقاط قوت و ضعف آن اشاره کنیم و آنچه که موجب قوت بیشتر نقاط مثبت می‌شود بیان کرده و شیوه‌های از بین بردن نقاط منفی روابط همسایگان را به صورت کاربردی با استفاده از روایات و تجربیات شخصی بیان کنیم. امید است با مطالعه این مجموعه کوچک انگیزه ای پیدا کنیم تا به صورت گسترده‌تر پیرامون مسأله مهم همسایه و حقوق آن به پژوهش پرداخته و عملا به رعایت حقوق یکدیگر مبادرت کنیم.

 

 این اثر در سه فصل و ۳۴۰ صفحه به قلم مسلم گریوانی از کارشناسان مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین به رشته تحریر درآمده است، فصل اول کتاب چیستی، پیشینه و ویژگی­‌های آپارتمان نشینی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد، فصل دوم به الزامات و بایسته‌­های آپارتمان‌­نشینی می­‌پردازد و در فصل سوم آسیب­‌ها و راهکارهای آپارتمان­ نشینی تبیین شده است.

 

فرهنگ آپارتمان­ نشینی با نگرش به منابع دینی جدیدترین اثر انتشاراتی مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین است (آدرس: قم، صفاشهر، کوچه4، پلاک50، تلفن: 32603091-025) که در گروه روابط اجتماعی تألیف شده است./102/825/م

 

پی‌نوشت:

[1]: کتاب فرهنگ آپارتمان نشینی و برخورد با همسایه

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷