vasael.ir

کد خبر: ۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ - 11 December 2016
در اولین جلسه شورای علمی و برنامه ریزی گروه فقه سیاسی انجمن مطالعات سیاسی حوزه مطرح شد؛

آغاز مجدد فعالیت‌های علمی گروه فقه سیاسی انجمن مطالعات سیاسی حوزه

پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل؛ یکی از گروههای انجمن مطالعات سیاسی حوزه، گروه فقه سیاسی است. این گروه به منظور شناسایی ظرفیتها، نیروهای انسانی، تعمیق، گسترش و گفتمان‌سازی در حوزۀ فقه سیاسی و زمینه‌سازی برای طرح هر چه بیشتر فقه سیاسی در حوزه‌های علمیه، تشکیل شده است و در صدد تدوین طرح تأسیس رشته فقه سیاسی، برای تصویب به شورای عالی حوزه علمیه می‌باشد، تا این گرایش به صورت رسمی و مصوب در درون حوزه علمیه شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاست پایگاه اطلاع‌رسانی فقه حکومتی وسائل؛ اولین جلسه فعال‌سازی گروه فقه سیاسی انجمن مطالعات سیاسی حوزه در تاریخ 16 آذر 95 با حضور چند تن از اساتید و پژوهشگران فقه سیاسی به ریاست حجت‌الاسلام دکتر علی اصغر نصرتی برگزار شد.

در این جلسه بر شناسایی، ارتقای سطح مباحث، تعمیق و توسعۀ اندیشه سیاسی اسلام به ویژه فقه سیاسی به عنوان پشتوانه و نرم‌افزار نظام جمهوری اسلامی تاکید شد و در ادامه راهکارهایی از جمله برگزاری کرسیها و همایش‌های علمی، نشست‌های تخصصی، گفتگوهای فقهی، اعزام اعضای انجمن و گروه فقه سیاسی به حوزههای علمیه و تشکیل کارگاههای مرتبط، تجلیل از نخبگان و صاحبنظران فقه سیاسی، معرفی و نقد آثار مطرح  فقه سیاسی، ایجاد پیوند و ارتباط با استادان حوزه، دعوت از اندیشوران فقه سیاسی به عنوان اعضای افتخاری، هماهنگ سازی میان گروههای علمی حوزه و اندیشمندان فقه سیاسی و مساله محوری موضوعات طرح شده ارائه گردید.

در ادامه بر برنامه ریزی دقیق و شفاف و اجرای برنامهها تاکید گردید و مقرر شد تا نشست علمی «جایگاه فقه المقاصد از منظر فقه سیاسی شیعه» با ارائۀ جناب آقای ابوالحسن حسنی، برگزار شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی فقه حکومتی وسائل بزودی، معرفی و گزارش از وضعیت گروه فقه سیاسی و همچنین انجمن مطالعات سیاسی را تقدیم خوانندگان عزیز خواهد کرد.

909/823 / حم

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷