vasael.ir

کد خبر: ۳۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ - 13 November 2016

حوزه علمیه در جهت تمدن سازی اسلامی تعریف دینی از علم و فناوری ارائه دهد

پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل ـ ریاست پیشین سازمان انرژی هسته ای گفت: حوزه علمیه با ورود به علوم انسانی در جهت تمدن سازی اسلامی تعریف دینی از علم و فناوری ارائه دهد.

دکتر فریدون عباسی ریاست پیشین سازمان انرژی هسته ای در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل مستقر در نمایشگاه مطبوعات، گفت: مراجع عزام تقلید در خصوص مسئله برجام ورود پیدا نکردند و بیشتر حکومتی ها را به حضور پذیرفتند و نظر منتقدین را بیشتر از نشریات شنیدند.

 

وی تاکید کرد: انتظار داریم که حوزه نه تنها در مسئله ی هسته ای بلکه در سایر مسائل کشور بیشتر و دقیق تر ورود پیدا کند.

 

عباسی با اشاره به این که این روز ها بعضی بر طبل تفرقه و دو قطبی می کوبند و مسائلی همچون کنسرت را علم می کنند، ادامه داد: این مسائل حوزه فکری علما و حوزه علمیه است، علما باید در این عرصه ها نظر بدهند تا عده ای نیایند برای دین تعیین تکلیف کنند.

 

وی با تاکید بر این که حریم دین از غیر دین توسط علما باید مشخص شود، گفت: حوزه علمیه می تواند خیلی فعال تر از آنچه ظاهر شده خود را در عرصه های گوناگون نشان بدهد، و کرسی های آزاد اندیشی علوم انسانی را بدست بگیرد.

 

عباسی با اشاره به آیه «اعدوا لهم مااستطعتم من قوه» گفت: علم و فناوری حوزه ای است که می خواهد استطاعت ما را بالا ببرد، ما با کسی جنگ نداریم بلکه با علم و فناوری انقلاب خود را به دنیا صادر خواهیم کرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: حوزه های علمیه با ورود به علوم انسانی در جهت تمدن سازی اسلامی تعریف دینی از علم و فناوری ارائه دهد. /929/

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۳۱:۵۳
طلوع افتاب
۰۶:۰۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۵۸:۰۸
اذان مغرب
۲۰:۱۶:۳۳