vasael.ir

کد خبر: ۲۹۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ - 15 August 2016
امام جمعه موقت کاشان:

تمام امور فرهنگی باید از فیلتر نهادهای دینی و فقهی عبور داده شود

پایگاه وسائل ـ حجت‌الاسلام علی احتشام گفت: اگر بنا است ما در برابر خدای متعال و رسول او پاسخگو باشیم حتما باید از حیثیت دینی نظام که بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفته است هموواره دفاع کنیم.

حجت‌الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه اطلاع رسانیوسائل با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این‌که صداوسیما ملاک تشخیص حلال از حرام نیست و این‌که نگاه صداوسیما نسبت به مقوله موسیقی با توجه به فرمایش امام راحل چگونه باید باشد، گفت: با توجه به شرایط ویژه ای که در حکومت دینی برای تلفیق بین دو نهاد دین و سبک زندگی باید اعمال کرد آنچه مسلم است تمام امور فرهنگی باید از فیلتر نهادهای دینی و فقهی عبور داده شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه در ادامه افزود: اگر بنا است ما در برابر خدای متعال و رسول او پاسخگو باشیم حتما باید از حیثیت دینی نظام که بر پایه اسلام ناب محمدی شکل گرفته است هموواره دفاع کنیم.

وی ابراز داشت: آن چه که مسلم است نه تنها صداوسیما بلکه بقیه  ارگانها و نهادهایی که در حکومت اسلامی بار مسؤولیت به دوش دارند، اگر فعالیتشان در راستای دین و شریعت نباشد توجیهی نمی‌توانند داشته باشد و هرکدام به اندازه ای که از حیث کیفیت تأثیرگذاری حساسیت دینی بیشتری داشته باشند در تلفیق بین سبک زندگی و مقوله دین مؤثرتر خواهند بود.

حجت‌الاسلام احتشام اظهار داشت: اگر بنا است در نظام جمهوری اسلامی در مقوله موسیقی، فیلم، تئاتر، بازیهای کامپیوتری، استفاده از ماهواره و نیز استفاده از فرآورده ‌های اینترنتی جدید؛ سبک استفاده ما مبتنی بر باید ها و نباید های دینی باشد حتما باید از میان هنرها و فرهنگ ها آنچه را که با خط قرمزهای دینی ما منافات ندارد انتخاب کنیم.

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به پخش موسیقی های مطرب از سوی صدا و سیما به منظور دفع افسد از فاسد و جلوگیری از جذب جوانان به سمت شبکه های ماهواره‌ای گفت: این روش به هیچ عنوان شرعی و منطقی نیست.

این استاد برجسته حوزه علمیه افزود: اگر بنا است  ما نابود شویم چرا به دست خودمان نابود شویم؛ آنچه که همیشه ملاک بقا ما بر خط قرمز های دینی محاسبه می‌شود میزان حساسیت غیرت دینی ما است.

وی تصریح کرد: اگر بنا است با این قاعده کلی که دفع افسد به فاسد می کنیم راه حرام در هر مقوله ای به روی مسلمانان باز شود این همان چیزی خواهد بود که سکولاریزم قرن ها است بر آن مشی می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان با تأکید بر این‌که دفع افسد به فاسد چیزی جز سکولاریزم و اباحه گری نیست، خاطرنشان کرد: ما باید برای استفاده بیشتر و بهتر از فرآورده‌ها و فناوری‌های جدید ذائقه جامعه دینی خود را بر خداباوری و معاد پذیری تربیت کنیم تا بتوانیم با اعلام فاسد بودن راه را به روی فاسد ببندیم نه این‌که برای توجیه کم کاری‌ها و تنبلی‌های خود حلالا یا حرام الهی را دستکاری کنیم./922/303/ص

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷