vasael.ir

کد خبر: ۲۸۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ - 11 August 2016
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری؛

در موسیقی و قضا نظرات امام راحل و مقام معظم رهبری بر نظر دیگر فقها مقدم است

پایگاه وسائل ـ آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: صداوسیما نباید به صورت آزاد و بدون در نظر گرفتن احکام شرعی به طور خودسر موسیقی هایی که در آن شبهه است را پخش کند بلکه در این زمینه باید تابع نظر فقها به ویژه رهبر معظم انقلاب باشد.

آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به این که صدا و سیما ملاک تشخیص موسیقی حلال از حرام نیست و با توجه به تنوع و فراگیری آن در ایران و جهان، درباره نوع نگاه صداوسیما نسبت به این مقوله گفت: صداوسیما در تمام زمینه ها باید نظر فقهای دین را در نظر بگیرد.

وی با بیان این‌که در این مسأله نظر امام راحل و رهبر معظم انقلاب مقدم بر نظر فقها است، تصریح کرد: این حق تقدم تنها در مسأله صداوسیما نیست و در مسائل دیگر مانند مسائل قضایی هم همینطور است.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به این‌که مسأله غنا یکی از مسائل «مختلفٌ فیه» است، ابراز داشت:‌ مبنای فقهی موسیقی به باب غنا برمی‌گردد که فقها در این زمینه نظرهای مختلفی دارند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری افزود: صداوسیما نباید به صورت آزاد و بدون در نظر گرفتن احکام شرعی به طور خود سر موسیقی هایی را که در آن شبهه است را پخش کند بلکه در این زمینه باید تابع نظر فقها به ویژه رهبر معظم انقلاب باشد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این‌که پخش موسیقی های مطرب با انگیزه دفع افسد و فاسد و جلوگیری از جذب جوانان به شبکه های ماهواره ای صحیح نیست، اظهار داشت: در این مسأله، دفع افسد به فاسد هیچ جایگاهی ندارد و نمی‌توان در این جا آن را مورد استفاده قرار داد.

امام جمعه تبریز در پایان خاطرنشان کرد: دفع افسد به فاسد در جاهایی کاربرد دارد که اهم و مهمی وجود داشته باشد و در این مورد هم نمیتوان به کار برد، افرادی که به سمت ماهواره رفتند را دیگر نمی‌توان به سمت شبکه های داخلی کشاند چرا که به طور حتم صاحبان شبکه های ماهواره ای با انگیزه بیشتری نسبت به مسؤولان صداوسیمای ما فعالیت می‌کنند و قوی تر هستند./922/302/ص

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۵ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۶:۰۴
طلوع افتاب
۰۶:۰۳:۵۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۲:۰۲
اذان مغرب
۲۰:۲۰:۴۱