vasael.ir

کد خبر: ۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹ - 08 August 2016
مدیر مرکز تحقیقات حجاب ریحانة‌النبی؛

مسؤولان در دولت‌های مختلف اراده جدی برای اصلاح وضعیت حجاب نداشته و ندارند

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور با بیان این‌که تنها اقدام حکومت، مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی بوده که متأسفانه آن‌ هم اجرایی نشده است، اظهار داشت: مسؤولان در دولت‌های مختلف اراده جدی برای اصلاح وضعیت حجاب نداشته و ندارند.

حجت‌الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر پایگاه اطلاع رسانی وسائل به علل پسرفت حجاب از ابتدای انقلاب تا کنون در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه ما از اول انقلاب هیچ راهبرد مناسبی را برای بهبود وضعیت حجاب نداشته‌ایم.

وی با بیان این‌که تنها اقدام حکومت، مصوبه 427 شورای انقلاب فرهنگی بوده که متأسفانه آن‌ هم اجرایی نشده است، اظهار داشت: مسؤولان در دولت‌های مختلف اراده جدی برای اصلاح وضعیت حجاب نداشته و ندارند.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور ابراز داشت: وقتی که ما راهبرد نداشته باشیم و یک قانون تعطیل در این زمینه باشد و همچنینی اراده ای از سوی مسؤولان فرهنگی کشور یافت نشود طبیعتا پسرفت در زمینه حجاب امری معمولی به شمار می‌رود.

مدیر مرکز تحقیقات حجاب ریحانة‌النبی در ادامه با اشاره به راهکارهای نهادینه شدن فرهنگ حجاب در جامعه و نقش حکومت در پیشبرد آن، تصریح کرد: نقش حکومت در نهادینه کردن فرهنگ حجاب ارائه راهکار مناسب و منطقی به جامعه است.

وی با تاکید بر این‌که حکومت باید تمام جوانب در این جنگ فرهنگی با دشمن را در ارائه راهکار در نظر بگیرد، اظهار داشت: حکومت باید در این زمینه از کمک کارشناسان و صاحب نظران در این موضوع استفاده کند و راهکاری عملیاتی و کاربردی را طراحی کند.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور با بیان این‌که اگر حکومت بتواند همه این مسائل را در کنار هم جمع کند و به صورت جدی ان را دنبال کند می شود مقوله فرهنگ را از این بی ثباتی بیرون آورد و آن را در یک روند اصلاحیه قرار داد.

مدیر مرکز تحقیقات حجاب ریحانة‌النبی در ادامه با اشاره به این‌که در بسیاری از کشورهای غربی به شدت از حجاب ترس دارند و نیز با افراد محجبه به سختی برخورد می کنند، تصریح کرد: دو حکمت در حجاب نهفته است؛ یکی مسأله احترام به زن است و دوم جلوگیری فساد در جامعه است.

وی در ادامه افزود: مسأله حجاب بعد سومی در دنیا پیدا کرده که این بعد سوم نماد شدن حجاب برای کشورهای اسلام گرا و مسلمان است و در کشورهای غربی و عربی از این نماد اسلامی می‌ترسند و تلاش می‌کنند که این نماد به هیچ عنوان پا نگیرد و رواج پیدا نکند و به دنبال این هسنتد که این نماد را از بین ببرند.

مدیر مرکز تحقیقات حجاب ریحانة‌النبی در پایان با بیان این‌که اگر این نماد از بین برود آنها با یک تیر دو نشان می‌زنند، خاطرنشان کرد: انها در این صورت که بتوانند حجاب را از بین ببرند هم توانسته اند یکی از نمادهای مسلمانان را از بین ببرند و هم توانسته اند مسلمانان را به بی عفتی دچار و بعد بر آنها سیطره پیدا کنند./922/303/ص


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳