vasael.ir

کد خبر: ۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ - 07 August 2016
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

وظیفه حکومت اسلامی اجرای قوانین و حدود الهی است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ حجت الاسلام رضوی مهر: رسانه ها، مطبوعات و محیط‌ های مجازی نسبت به مسأله حجاب کم کاری کرده‌اند و بعضا با تقسیم کارهای سازمانی و اداری، هر نهادی از مسؤولیت خود در رابطه با عفاف و حجاب در جامعه شانه خالی کرده‌اند.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر پایگاه اطلاع رسانی وسائل حجت‌الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی با اشاره به تأثیر مسأله حجاب در پویایی و یا عقب ماندگی زن مسلمان در جامعه، گفت: حجاب ریشه در قران و سیره اهل بیت(ع) دارد.

وی در ادامه با بیان این ‌که واژه حجاب قرین واژه دین در مفاهیم ارزشی است، ابراز داشت: احدی نمی‌تواند ضرورت حجاب را انکار کرده و یا سلیقگی با بحث حجاب برخورد کند و انچه مسلم است این که همه زنان مسلمان برای حریم فردی خود ارزش قائل هستند و حجاب برای آنها مرزی است که حریم شخصی را از حریم عمومی تمییز می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر با تأکید بر این‌که از برترین وظایف حکومت اسلامی اجرای قوانین و حدود الهی است، اظهار داشت: حکومتی می‌تواند قائل به اجرای احکام الهی باشد که حفظ ارزشهای اسلامی را در سرلوحه وظایف خود قرار دهد. حکومت و مردم دو محوری هستند که وظیفه انها هرگز وظیفه دیگری را ساقط نکرده است.


                                                 امر به معروف و نهی از منکر وظیفه حاکمیت است
عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: کسی که زمام دار نظام اسلامی است باید معروف را در جامعه انتشار دهد و منکر را از جامعه دور کند و اگر حاکم اسلامی قائل به عدم دخالت در اجرای بحث حجاب و عفاف و پوشش زن در جامعه باشد چه نهادی را می‌توان برای اجرای قانون الهی مأمور کرد.


نقش رسانه ها در نهادینه سازی فرهنگ حجاب
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: آنچه امروز متأسفانه با رویکردی رو به تضعیف مواجه هستیم سلیقه ای عمل کردن در رابطه با برخی از معروفات دینی مانند حجاب اسلامی است؛ رسانه ملی عمده ترین مسؤولیت در ترویج حجاب در جامعه را بر عهده دارد و باید این مسأله را با بهترین کمیت و کیفیت به مردم ارائه دهد.

وی با تأکید بر این‌که ترویج مسأله حجاب سبب جلوگیری از پاشیدگی بسیاری از خانواده ها می‌شود، تصریح کرد: فعالین فرهنگی مانند بازیگران سینما و تلویزیون عمده ترین نقش را در ترویج این مسأله دارند و اگر به غیر از این مسأله مشاهده شود باید فاتحه آن رسانه را خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر تأکید کرد: رسانه ها، مطبوعات و محیط‌ های مجازی نسبت به مسأله حجاب کم کاری کرده‌اند و بعضا با تقسیم کارهای سازمانی و اداری، هر نهادی از مسؤولیت خود در رابطه با عفاف و حجاب در جامعه شانه خالی کرده‌اند.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر این‌که حجاب میراث  و سبک زندگی انبیا و اولیای الهی است، خاطرنشان کرد: وظیفه همه افراد جامعه و نهادهای حکومتی است که فرهنگ حجاب را در جامعه نهادینه کنند و با مصادیقی که علیه آن است برخورد جدی داشته باشند./922/303/ص

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶