vasael.ir

کد خبر: ۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹ - 07 August 2016
نماینده سابق مردم تهران در مجلس مطرح کرد؛

وحدت رویه در حاکمیت راهگشای مساله حجاب

پایگاه وسائل ـ فاطمه آلیا با بیان این‌که وضعیت حجاب فراز و فرودهایی داشته است اظهار داشت: در این راستا هم عوامل داخلی دخیل بوده‌اند و هم عوامل خارجی؛ عوامل داخلی را می‌توان به عدم هماهنگی حاکمیت در وحدت رویه نسبت به مسأله حجاب دانست چرا که همیشه تناقضاتی در این زمینه وجود داشته است.

فاطمه آلیا نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به تأثیر حجاب در پویایی و یا عقب ماندگی زن مسلمان، گفت: انسان مسلمان با تعریف و مجوزهایی که اسلام داده است و با توجه به توانمندی‌ها و تمایلات خویش در مقدرات کشورش شرکت می‌کند.

وی در ادامه ابراز داشت: در جامعه‌ای که اساس بر رعایت حجاب است و موازین شرعی به صورت کامل اجرا می‌شود آن توانمندی‌های زن است که در درجه اول قرار دارد و به خوبی یک زن با حفظ شئونات اسلامی می‌تواند تخصص و توانمندی‌های خود را مطرح کند و بر اساس آن هم ارزش‌گذاری می‌شود.

آلیا با بیان این‌که اگر حجاب و عفاف نباشد مسائل جنسی ارزش‌های یک زن مسلمان را مورد هجمه قرار می‌دهد، اظهار داشت: در این وسط نسبت به آن زن یک دیدگاه جنسی حاکم می‌شود و این دیدگاه سبب می‌شود که ارزش‌ها و توانمندی‌های آن زن دست چندم به حساب آید و هیچ پیشرفتی نداشته باشد.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که در جوامعی که به حجاب اهمیت داده نمی‌شود یک نوع جنسیت زدگی به وجود می‌آید، تصریح کرد: این جنسیت زدگی سبب می‌شود زن به عنوان یک ابزار جنسی دیده شود و با این شرایط دیگر نقاط مثبت زن دیده نمی‌شود.

این کارشناس مسائل زن و خانواده در ادامه با اشاره به علت‌های پسرفت حجاب از اول انقلاب تاکنون، گفت: اگر در این زمینه کمتر حرف زده شود و سعی بیشتری در عمل داشته باشیم قطعا به نتایج مطلوبی خواهیم رسید ولی متأسفانه این مسأله رعایت نمی‌شود.

وی با بیان این‌که وضعیت حجاب فراز و فرودهایی داشته است، اظهار داشت: در این راستا هم عوامل داخلی دخیل بوده‌اند و هم عوامل خارجی؛ عوامل داخلی را می‌توان به عدم هماهنگی حاکمیت در وحدت رویه نسبت به مسأله حجاب دانست چرا که همیشه تناقضاتی در این زمینه وجود داشته است.

آلیا در ادامه افزود: به عنوان مثال راهکارهای توسعه عفاف و حجاب که در واقع سال74 مطرح شد، 10 سال بعد تکمیل شد و الان 20 از مطرح شدن آن می‌گذرد،در این بین هر دولتی که سر کار آمده است به جای این‌که طرح را اجرا کند و در فرآیند اجرا اگر به مشکلی برخورد کرد آن را بررسی کند این کار را نکرده و در همان ابتدای کار ایرادات را وارد کرده و تا آخر کار آن دولت هم بررسی این اشکالات به طول انجامیده است.

این کارشناس مسائل زن و خانواده با اشاره به نقش حاکمیت در فرهنگ سازی و پیشبرد آن در جامعه، تصریح کرد: به طور حتم این یکی از وظایف مهم حاکمیت است که باید در این زمینه هم فضا سازی مناسبی داشته باشد و هم فرهنگ سازی مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان به پارامترهای حجاب یک زن مسلمان در شرایط کنونی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: مؤلفه هایی که می‌توان حجاب برتر را توسط آن به جامعه معرفی کرد همان مؤلفه هایی است که در قرآن مجید آمده و طبق هیچ شرایطی این مؤلفه ها تغییر نخواهد کرد و اگر کمی بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که در کشورهای غربی این مدل حجاب با استقبال خوبی مواجه شده است.922/303/ص

 


 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶