vasael.ir

کد خبر: ۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ - 06 August 2016
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان:

قاعده نفی سبیل نقش مهمی در پیشرفت جوامع اسلامی دارد

پایگاه اطلاع رسانی وسائل - حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به نقش قاعده نفی سبیل در توسعه و پیشرفت جوامع اسلامی گفت: رعایت قواعد نفی سبیل از سوی مسلمانان سبب می‌شود، نفوذ کفار در داخل تشکیلات مسلمانان غیر ممکن شود؛ زیرا دین اسلام مخالف تعظیم فرود آورند و تسلیم ایده‌ها و خواسته‌های مستکبران شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به این‌که قاعده نفی سبیل چقدر می‌تواند در توسعه جوامع اسلامی نقش داشته باشد، گفت: دین مبین اسلام به عنوان آخرین و کاملترین ادیان که برای اداره همه شؤون جوامع بشری از طرف خداوند متعال بر پیامبر اسلام عرضه شده و از سوی ایشان به مردم ابلاغ و در مراحل اولیه اجرایی و عملیاتی شده، تمام زوایای بشری را مورد توجه قرار داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این‌که از جمله این زوایا ارتباطاتی است که یک جامعه می‌تواند با دیگر جوامع بشری داشته باشد، ابراز داشت: چه بسا در این ارتباطات مجبور به ارتباط با جوامع کفر باشد که باید در این بین از این قاعده استفاده کرد.

وی با تأکید بر این‌که هیچ مسلمانی در برخورد با کفار نباید از موضع ضعف مواجه شود بلکه باید شأن و جایگاه مسلمانان را در برخورد با آحاد کفار مراعات کند، اظهار داشت: مسلمانان نباید اجازه دهند که کفار بر آنها مسلط شوند و از موضع بالا آنها را نگاه کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که دین اسلام انسان را یک موجود اجتماعی معرفی می‌کند، تصریح کرد: با این وجود دین اسلام اجازه نمی‌دهد که مسلمانان در مقابل غیر سر تعظیم فرود آورند و تسلیم ایده‌ها و خواسته‌های مستکبران شوند.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به این‌که مسلمانان باید در تبعیت و پیروی به دنبال کسانی باشند که از لحاظ اعتقادات و افکار سالم باشند، گفت: هرگز دین اسلام به عنوان دینی که خیرخواه بشر است و از سوی خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته شده راضی نمی‌شود که انسان زیر یوغ مستکبران برود.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در ادامه با بیان این‌که خداوند متعال راضی به حاکمیت کفار بر مسلمانان نیست، ابراز داشت: رعایت کردن قواعد نفی سبیل از سوی مسلمانان سبب می‌شود، نفوذ کفار در داخل تشکیلات مسلمانان غیر ممکن شود که باید این مهم حتما اجرا شود./303/922/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۴ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۷:۱۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۴:۴۳
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۱:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۱۹:۵۲