vasael.ir

کد خبر: ۲۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷ - 04 August 2016
نماینده مردم مازندران در مجلس:

عدم پایبندی به قاعده نفی سبیل زمینه‌ساز ذلت و عقب ماندگی مسلمانان است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل - حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به آیه «لَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» و کاربرد قاعده نفی سبیل در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی گفت: مسلمانان باید با استفاده از توانمندی‌های داخلی، استقلال خود را حفظ کرده و وابستگی به غیرمسلمانان را کنار بگذارند؛ چرا که پذیرش سلطه بیگانگان، زمینه‌ساز ذلت و عقب ماندگی آنها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، با اشاره به کاربرد قاعده نفی سبیل و جایگاه آن در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی گفت: خداوند متعال نمی‌پذیرد که مشرکین، کفار و گروه‌های الحادی بر مؤمنین، مجامع اسلامی و بر بلاد اسلامی سلطه پیدا کنند.

وی در ادامه با اشاره به آیه «لَن یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» ابراز داشت: خداوند متعال در این آیه جایز نمی‌داند که کافران بر مؤمنین تسلط داشته باشند؛ اما متأسفانه در تاریخ معاصر ما کشور‌های مدعی اسلامیت در سایه وابستگی به استکبار و زیر چتر آنها قرار می‌‌گیرند و برای بقای غاصبانه خود و زمینه تسلط بیگانگان بر بلاد مسلمین تن به ذلت می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این‌که این بر خلاف رهنمود قرآن کریم و مفاد وحی الهی است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فردی است که در میان مسلمانان جهان فریاد استقلال را به ارمغان آورد و این شعار را به مسلمانان القا کرد که باید روی پای خود ایستادگی کنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری افزود: مسلمانان برای استقلال باید با استفاده از توانمندی‌های خود و نیروهای داخلی اتکا کنند و وابستگی به غیرمسلمانان را کنار بگذارند؛ چرا که این حرکت زمینه‌ساز ذلت و عقب ماندگی مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این‌که زمینه عزت اسلام در سایه استقلال فراهم می‌شود، ابراز داشت: باید سختی‌ها را تحمل کرد تا به عزت رسید؛ امروزه یکی از راهکارهای به دست آوردن این عزت و استقلال اقتصاد مقاومتی است.

امام جمعه قائم‌شهر با تأکید بر این ‌که استفاده از توانمندی‌های داخلی و همچنین تولید ملی دور شدن از کالاهای خارجی می‌توان اقتصاد مقاومتی را پویا کند، تصریح کرد: یکی از قواعد نفی سبیل هم همین است که اقتصاد مسلمانان نباید وابسته به مستکبران باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: در قاعده نفی سبیل در مبحث اقتصاد به این مسأله اشاره شده که اگر با غیر مسلمانان قرار است معامله‌ای انجام شود و سود دارد، این معامله خوب است؛ اما اگر این مسأله بالعکس شد باید از آن پرهیز شود./303/922/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۳ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۸:۵۸
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۰
غروب آفتاب
۲۰:۰۷:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۲۶:۱۳