vasael.ir

کد خبر: ۲۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴ - 03 August 2016

با کارهای خلاف عرف نمی‌توان جاذبه به وجود آورد

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تاثیرات اعمال خلاف عرف در جامعه گفت: نمی‌توان مردم را با کارهای خلاف عرف به انجام کارهای شرعی جذب کرد و در اینجا می‌توان گفت که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

آیت‌الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل؛ با اشاره به روی آوردن معدودی از روحانیون به کارهای خلاف عرف و تأثیر آن در جامعه گفت: مهمترین شاخصه یک روحانی این است که طبق موازین شرعی و عرفی عمل کند.

وی در ادامه با بیان این‌که عمل کردن به شرع و عرف آن است که انسان طبق دستوراتی که شارع مقدس اعلام کرده عمل کند، ابراز داشت: از این رو اگر کسی به عنوان این که خودش تشخیص داده  متدین است مسیری را انتخاب کند که مورد تأیید شرع و یا عرف نیست نمی‌تواند در جامعه اسلامی جاذبه داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر این‌که با کارهای خلاف عرف نمی‌توان جاذبه را به وجود آورد، اظهار داشت:‌ نمی‌توان مردم را با کارهای خلاف عرف به انجام کارهای شرعی جذب کرد و در اینجا می‌توان گفت که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند.

آیت‌الله فقیهی در ادامه تصریح کرد: به هیچ عنوان نمی‌شود با سیگار کشیدن، با انجام بازی‌های خلاف عرف و یا کارهایی که در شأن روحانیت نیست پای جوانان را به مساجد و یا پای منبرها باز کرد و این بارها به تجربه ثابت شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که مردم از روحانیت انتظار تقوا و بندگی خالصانه خداوند متعال را دارند، افزود: کارهای بسیار مفرح و جذاب مانند برگزاری اردو و یا مسابقات ورزشی هم هست که بتوان جوانان را از طریق آن جذب دین کرد؛ حال چرا باید به سراغ یک امر خلاف عرف و حتی شاید خلاف شرع برویم.

وی در پایان با بیان این‌که وظیفه یک روحانی خدمت خالصانه به مردم و جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر یک روحانی همین مطلب را سرلوحه امورات خویش قرار دهد و خالصانه خدمت کند بالاترین آمار جذب را در بین روحانیون می‌تواند به دست آورد./922/303/ص

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳