vasael.ir

کد خبر: ۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳ - 03 August 2016
به زودی؛

درس خارج قواعد فقه حکومتی برگزار می‌شود

پایگاه اطلاع رسانی وسائل - آیت الله خاتمی از برگزاری درس خارج قواعد حکومتی فقه خبر داد و گفت: این کرسی بحث در مسجد خاتم الانبیاء(ص) پردیسان با موضوع «قاعده حفظ نظام، قاعده وجوب حق الناس، قاعده لاضرر، قاعده نفی سبیل، قاعده تسلط و قاعده الزام» از 15 شهریور ماه، برگزار خواهد شد.

آیت‌الله سید احمد خاتمی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، از برگزاری درس قواعد حکومتی فقه در آینده نزدیک خبر داد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این‌که این کرسی بحث در رابطه با قواعدی است که در عرصه حکومت به کار می‌آید، ابراز داشت: قاعده حفظ نظام، قاعده وجوب حق الناس، قاعده لاضرر، قاعده نفی سبیل، قاعده تسلط و قاعده الزام از جمله این قواعد مورد بحث خواهد بود.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مدیریت جدید حوزه‌های علمیه در رابطه با تشکیل این کرسی بحث استقبال جدی ‌کرده است، اظهار داشت: این کرسی بحث برای نخستین بار است که در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

 

آیت‌الله خاتمی در پایان به زمان و مکان این کرسی بحث اشاره و خاطرنشان کرد: این کرسی بحث در مسجد خاتم الانبیاء(ص) پردیسان از 15 شهریور ماه، هر روز یک ساعت مانده به غروب آفتاب برگزار خواهد شد.‌/303/922/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷