vasael.ir

کد خبر: ۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ - 03 August 2016
قدیری ابیانه مطرح کرد؛

وظیفه مشترک دولت و جامعه در تامین امنیت اجتماعی

پایگاه اطلاع رسانی وسائل - کارشناس مسائل استراتژیک با شاره به لزوم همکاری مردم با دولت در تامین امنیت اجتماعی عنوان کرد مشارکت مردم در هر امری لازمه موفقیت آن است.

محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مکتب دفاعی پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، با اشاره به این‌که تأمین اولیه امنیت اجتماعی وظیفه حکومت است یا مردم، گفت: این وظیفه بر عهده حکومت و با مشارکت مردم باید صورت گیرد.

 

وی در ادامه با بیان این‌که امر به معروف و نهی از منکر از عوامل بسیار مؤثر در تأمین امنیت اجتماعی است، ابراز داشت: تأمین این امنیت باید با مشارکت همه مردم صورت گیرد چرا که اگر مردم و حکومت در این مسأله هماهنگ نباشند نمی‌توان این مهم را در جامعه اجرا کرد.

 

قدیری ابیانه اگر هر فردی در جامعه با نا هنجاری‌ها و ناملایمات برخورد کند و نسبت به اصلاح آن اقدام کند هنجارها را در امنیت نگه داشته است، اظهار داشت: مردم باید در این زمینه خود را مسؤول بدانند و در راستای این مسأله مهم حکومت را یاری کنند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: مشارکت مردم در هر امری لازمه موفقیت آن است و این مشارکت عمومی اگر فراگیر شود می‌توان از آن به عنوان عزم ملی نام برد.

 

وی با بیان این‌که اگر دستگاه‌های مسؤول در حکومت اسلامی در این رابطه اقدام کنند و مردم در آن مشارکتی نداشته باشند این امر ابتر می‌ماند، افزود: در این مسأله فرقی بین حکومت معصوم و غیر معصوم نیست.

 

قدیری ابیانه با اشاره به این‌که معصومین نتوانستند حکومت اسلامی تشکیل دهند و در این راه هم به شهادت رسیدند، ابراز داشت: دلیل این‌که معصومین نتوانستند حکومت اسلامی تشکیل دهند عدم مشارکت مردم با آنها و هماهنگی با حکومت طاغوت بوده است.

 

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این‌که امام علی (ع) به دلیل عدم درخواست مردم ناچار به 25 سال خانه‌نشینی شد، تصریح کرد: آن 5 سالی هم که حکومت از سوی ایشان اداره شد به دلیل عدم مشارکت مردم طولی نکشید که با شهادت ایشان حکومت اسلامی ساقط شد.

 

قدیری ابیانه در پایان خاطرنشان کرد: مشاکت مردم در همه زمینه ها سرنوشت ساز است چرا که در جایی می‌بینیم این مشارکت به ضرر اسلام تمام شده و در جایی مانند انقلاب اسلامی مشاهده می‌کنیم که این مشارکت سبب شد بعد از گذشته صدها سال دوباره حکومت اسلامی تشکیل شود.303/922/د

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷