vasael.ir

کد خبر: ۲۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷ - 02 August 2016
دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

انجام واجبات در گرو امنیت اجتماعی است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل - حجت الاسلام سلمیی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در تأمین امنیت اجتماعی گفت: حکومت نسبت به بسط فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسؤولیت دارد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا سلیمی، نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات، در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس مکتب دفاعی پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، با اشاره به نقش امر به معروف و نهی از منکر در تأمین امنیت اجتماع، گفت: در روایتی بسیاری داریم که امر به معروف و نهی از منکر در نزد معصومین و پیامبر اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه سایر واجبات در برابر امر به معروف و نهی از منکر قطره‌ای در مقابل دریا است، ابراز داشت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نباشد، حاشیه امنی برای انجام سایر واجبات وجود نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سلیمی با تأکید بر اینکه در مسأله امر به معروف و نهی از منکر در کلمه امر و نهی بحث استعلاء اطلاق شده است، اظهار داشت: این نشان دهنده این است که این مسأله باید از سوی حکومت اسلامی انجام شود و مردم نیز در این امر مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: امر به معروف و نهی از منکر در حوزه مسائل فردی و مجرد از جامعه در مقابل مسائل جمعی و یک جامعه در هم تنیده تأثیر اندکی را دارد چرا که امر به معروف و نهی از منکر یک اندیشه اجتماعی برای ایجاد یک حکومت اسلامی است.

این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه تصریح کرد: اگر ما بخواهیم امر به معروف و نهی از منکر را در عمل داشته باشیم باید از هویت و کیان حاکمیت اسلامی دفاع کنیم و بحث امر و نهی به معنای واقعی خود باید را در بخش حکومتی حاکم کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمی افزود: بنابراین این مسأله در اصل هویت بخشی به نظام اسلامی یک نقش فوق‌العاده‌ای می‌تواند داشته باشد؛ و اگر حاکمیتی هویت نداشته باشد در اصل در پیش مردم مقبولیتی ندارد و وقتی مقبولیت نباشد مشروعیت نیز نخواهد داشت.

 عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر یک جامعه سکولار داشته باشیم روشن است که رویکرد افراد فردی است و این رویکرد فردی نمی‌تواند هویتی را به حاکمیت ارائه دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: قوام یک حاکمیت دینی به این است که اجازه ندهیم حکومت دچار فساد و انحراف شود و جلوگیری از فساد و انحراف منوط به امر و نهی است و اگر حکومت را فساد فرا بگیرد ریشه های حکومت نیز از بین می‌رود./922/303/د

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۱ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۹:۵۴
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۵۰
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۶:۳۲
اذان مغرب
۲۰:۲۵:۲۷