vasael.ir

کد خبر: ۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ - 28 July 2016
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

تفاوت جامعه اسلامی با جوامع لیبرالیستی در اهداف است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به مؤلفه‌های جامعه اسلامی گفت: عموم جوامع غیر اسلامی بر پایه‌های لیبرالیستی بنا شده‌اند و تفاوت جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی در اهدافی است که برای این دو جامعه ترسیم شده است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به مؤلفه‌های جامعه اسلامی گفت: جامعه اسلامی تمام موازین خود و رفتارهایی که بر اساس قوانین آن جامعه تنظیم شده است را باید به سمتی سوق دهد که همه مردم آن را بپذیرند.

وی در ادامه با بیان این‌که فضای یک جامعه اسلامی باید به شدت اخلاقی باشد، ابراز داشت: شاید در این زمینه نگاه ما آرمانی باشد؛ اما باید به هرنحوی که شده است به این مطلوب دست پیدا کنیم، چرا که در کنار اخلاق است که می‌توان قوانین مناسب را برای جامعه اسلامی تعریف کرد.

حجت‌الاسلام پژمانفر با تأکید بر این‌که باید جامعه را به نحوی تربیت کنیم که تمایل به یک نظام اخلاقی داشته باشند، اظهار داشت: این‌که مردم جامعه اخلاقی را بپذیرند و شروع به اصلاحات گسترده کنند، نوعی مقدمه چینی برای دستیابی به حکومت اسلامی و آرمانی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر این‌که شایسته سالاری یکی از مؤلفه‌های جامعه اسلامی است، تصریح کرد: در جامعه و حکومت اسلامی هیچ فرقی میان فقیر و ثروتمند، سیاه و سفید نیست؛ بلکه بهترین فرد برای اداره جامعه اسلامی کسی است که همه مؤلفه‌های یک مدیر را داشته باشد و این نوعی شایسته سالاری است که در اسلام اهمیت‌ ویژه‌ای به آن داده شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در ادامه به تفاوت جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی اشاره کرد و گفت: جوامع غیر اسلامی عموما بر پایه‌های لیبرالیستی بنا شده اند و تفاوت جامعه اسلامی با جامعه غیر اسلامی در اهدافی است که برای این دو جامعه ترسیم شده است.

حجت‌الاسلام پژمانفر در پایان با اشاره به این‌که همه پیامبران برای ایجاد یک جامعه اسلامی مبعوث شده‌اند، خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسأله هیچ‌گاه به صورت کامل تحقق پیدا نکرده است و در برخی اوقات با کشتن و یا تبعید پیامبران با شکست کامل مواجه شده است و تا ظهور امام زمان(عج) بعید است چنین مسأله‌‎ای تحقق پیدا کند./303/922/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۰۱ / ۰۳ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۱۸:۵۸
طلوع افتاب
۰۵:۵۹:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۴۰
غروب آفتاب
۲۰:۰۷:۱۶
اذان مغرب
۲۰:۲۶:۱۳