vasael.ir

کد خبر: ۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷ - 22 July 2016
آیت‌الله فقیهی تأکید کرد؛

اجماع شیعه و سنی بر ضروری بودن حکم شرعی حجاب

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مبانی فقهی حجاب و وظیفه حکومت اسلامی در این رابطه گفت: حجاب از ضروریات دین اسلام و از احکام اجتماعی است و در این مسأله، شیعه و اهل تسنن به اجماع رسیده‌اند؛ اما اینکه‌ اجرای قانون حجاب به چه شکل باشد، باید بدون کوچکترین شبهه‌ای اجرا شود.

آیت‌الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به مبانی فقهی حجاب و وظیفه حکومت اسلامی در این رابطه با آن گفت: حجاب در اسلام از ضروریات دین است و در این مسأله، شیعه و اهل تسنن به اجماع رسیده‌اند.

وی با بیان این‌که در قرآن کریم به صراحت به واجب بودن رعایت حجاب اشاره شده است: اظهار داشت: اما اینکه‌ اجرای قانون حجاب به چه نحو باشد، باید حکومتی که خود را منتسب به اسلام می‌داند، قوانینی وضع کند که این مسأله بدون کوچکترین شبهه‌ای اجرا شود.

آیت‌الله فقیهی در ادامه با تأکید بر این‌که مسأله حجاب، مسأله‌ای است که نفع همگان را در بردارد، تصریح کرد: رعایت حجاب سبب می‌شود سلامت جامعه تضمین شود و کانون خانواده‌ها را مستحکم‌تر کند و کسی به انحراف اخلاقی و جنسی کشیده نشود.

عضو جامعه مدرسین با بیان این‌که حکومت اسلامی وظیفه دارد برای ثبات امنیت مسأله حجاب با طرح قوانین مناسب کنترل کند، افزود: ثبات امنیت سبب می‌شود که اقتصاد و همچنین وضعیت فرهنگی مطلوب شود؛ احکام فقهی اسلام به صورت سلسله‌‌وار به هم وصل هستند و رعایت هر کدام سبب بهبود در نظام‌های دیگر اجتماع می‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: ثبات امنیت فرهنگی یک حکومت اسلامی مستلزم این است که در آن اخلاق رعایت شود و یکی از مهم‌ترین احکام اسلامی که اخلاقی هم شمرده می‌شود، رعایت حجاب و پوشش لازم است.

وی رعایت حجاب را از احکام اجتماعی اسلام خواند و اظهار داشت: برخی از احکام اسلام نیازی به تظاهر ندارد و نیازی نیست که در جامعه به آن تظاهر شود؛ ولی برخی دیگر از احکام اسلام علنی هستند و تظاهر به آن لازمه اجرای آن است که حجاب یکی از این احکام است و باید در جایی که نامحرم و غیر وجود دارد به آن تظاهر و رعایت شود.

آیت‌الله فقیهی با بیان این‌که مبارزه کردن با بی‌حجابی از وظایف حکومت اسلامی است، ابراز داشت: حکومت اسلامی موظف است مسأله رعایت حجاب را از داخل شروع کند و با فرهنگ سازی صحیح آن را به بیرون انتقال دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با تأکید بر این که کسانی که از بیت‌المال مسلمانان حقوق دریافت می‌کنند، ولی به احکام اسلام پایبندی ندارند، آن وجه دریافتی برای آنان حرام است، تصریح کرد: طبق برخی روایات کسانی باید در حکومت اسلامی مسؤول باشند که به اسلام و احکام آن پایبند باشند و مسؤولیت غیر در حکومت اسلامی جایز نیست./922/303/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳