vasael.ir

کد خبر: ۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 21 July 2016
حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی:

تبیین ضروری بودن مسأله حجاب از وظایف حکومت اسلامی است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تبیین مسأله حجاب را از وظایف حکومت اسلامی خواند و گفت: منبع بایدها و نبایدها در مسأله حجاب، قرآن و سنت است، از این‌رو ظاهر شدن ارزش‌ها و مبارزه با فساد از وظایف اولیه حکومت اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود عبداللهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل با اشاره به مبانی حجاب و عفاف و وظیفه حکومت اسلامی از منظر فقهی، گفت: منبع بایدها و نبایدهای رعایت حجاب، قرآن کریم و سنت است.

وی در ادامه با بیان این‌که این بایدها و نبایدها به طور صریح در قرآن کریم ذکر شده است، تصریح کرد: در سوره نور و در سوره احزاب با صراحت تمام مسأله حجاب مطرح شده است؛ از این‌رو حجاب از بایدهایی تلقی می‌شود که برای جامعه اسلامی رعایت آن از ضروریات است و حکومت اسلامی نیز در کنترل آن موظف است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که در قرآن کریم به طور اشاره و رمزی به فلسفه پوشش اشاره شده است، اظهار داشت: این اشاره با تعبیر «ذَالِکُمْ أَطْهَرُ» بیان شده و به این معنی است که رعایت پوشش در روابط اجتماعی، طهارت و سلامت را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با تأکید بر این‌که روابط افراد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی باید از طهارت برخوردار باشد، تصریح کرد: اگر طهارت وجود نداشته باشد، این روابط گاهی به روابط جنسی و برهنگی ختم می‌شود و جامعه به انحراف کشیده می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که از دید اسلام روابط و دید جنسی فقط مربوط به ازدواج و خانواده است، افزود: ولنگاری و روابط کلامی غیر شرعی سبب می‌شود که جامعه اسلامی از اهداف خود دور شود که این امر سبب تضعیف حکومت اسلامی در همه ابعاد خاص خود خواهد شد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز داشت: در این مسأله وظیفه حکومت اسلامی به صورت شفاف مشخص است؛ چرا تبیین این مسأله در جامعه از وظایف اولیه حکومت اسلامی است و در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم مسأله حجاب از بندهای اولیه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان این‌که حکومت اسلامی برای رشد فضائل اخلاقی و ثبات امنیتی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه موظف است، مسأله حجاب را به صورت صحیح و شفاف پیگیری و کنترل کند، ابراز داشت: حکومت اسلامی وظیفه دارد در این راستا با کلیه ظواهر فساد و تباهی به مبارزه برخیزد و آنها را از درون جامعه اسلامی پاک کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درپایان خاطرنشان کرد: ظاهر شدن ارزش‌ها و مبارزه با فساد از وظایف اولیه حکومت اسلامی است که یکی از این مفاسد، ولنگاری در مسأله حجاب و رعایت نکردن کیفیت پوشش است که در این زمینه بین زن و مرد هیچ تفاوتی وجود ندارد./303/922م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۳۰ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۰:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۰:۲۸
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۳۲
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۴۸
اذان مغرب
۲۰:۲۴:۴۰