vasael.ir

کد خبر: ۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ - 14 July 2016
معرفی کتاب؛

«الفقه للمتغربین» فقه برای غرب نشینان

پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل ـ این کتاب کوششى است در زمینه بیان برخى احکام فقهى براى مردمانى که پیش آمده تا میهن خود را ترک نموده و در کشورهاى غیر اسلامى زندگى می کنند مولف تلاش دارد تا خوانندگان را به فقه و احکام اسلامى پیوند دهد و آن معلومات را براى کسانى که در آن رشته تخصص ندارند دوست داشتنى کند.

به گزارش سرویس جامعه پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل؛ «الفقه للمتغربین» یا فقه برای غرب نشینان، عنوان کتابی است که دربردارنده فتاوای حضرت آیت الله سیستانی از مراجع تقلید در جهت سبک زندگی اسلامی و زیست یک مسلمان متعهد به احکام اسلامی در کشورهای غیر اسلامی است که به همت عبدالهادى المحمد تقى حکیم جمع آوری و از سوی سید ابراهیم سیدعلوی به فارسی ترجمه شده است.

گفتنی است، مؤلف در ابتدای این کتاب «فقه برای غرب نشینان» به اهداف و ضرورت تدوین این کتاب اشاره کرده است که به بخشی از آن در ذیل اشاره می‌شود.

بسیار خوشحالم که کتاب «فقه برای غرب نشیان» را که با فتاوای حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی (مدظله العالی) برابر است تقدیم خوانندگان گرامی کنم.

این کتاب کوششی است آغازین در زمینه بیان برخی احکام فقهی برای مردمانی که پیش آمده تا میهن خود را ترک نموده و از علایق و وابستگی‌های وطن مالوف، بریده و در کشورهای غیر اسلامی و در زیر حاکمیت قوانین، آداب عادات و رسوم نظامهای احیاناً نامأنوس و مغایر با شیوه‌های شناخته شده در بلاد اسلامی، زندگی کنند.

و همین امر، ناسازگاری ها و شکافهایی را در زندگی آنان به وجود آورده و مشکلات خاصی را آفریده است و پاسخ‌هایی مناسب می طلبد؛ این رویداد، نیاز به نگارش کتابی را می رساند که به مسائل حیاتی مسلمانان مهاجر به مغرب زمین، پاسخ دهد.

بنابراین کتاب حاضر خط مشی ویژه‌ای دارد و اهداف خود را در یک مقدمه و دو باب و هر کدام دارای چندین فصل پی می‌گیرد و مسائلی را مطرح می کند که احیاناً ناآشنایند و قضایایی را دنبال می‌نماید که کاملاً تازه‌اند و در رساله‌ها و کتب فقهی معمولی، کمتر آنها را نمی توان یافت.

مباحث این کتاب، روزنه هایی را برای خوانندگان باز می کند و احیاناً ممکن است استفتائات و سؤالاتی تازه پیش آورد و مایه خوشحالی است که خوانندگان با فضیلت، آنها را به آدرس ما بفرستند تا همراه پاسخ آنها، در چاپ‌های بعدی کتاب، منتشر شود.
این کتاب (فقه برای غرب نشینان) در واقع سومین کوشش ماست به دنبال دو تلاش قبلی تحت عناوین «فتاوای آسان» و «منتخبی از مسایل برگزیده».

نگارنده در هر سه کتاب کوشیده است تا طالبان را به فقه و احکام اسلامی پیوند دهد و آن معلومات را برای کسانی که در آن رشته تخصص ندارند دوست داشتنی کند./825/م

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۲ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۹:۲۹
طلوع افتاب
۰۶:۰۶:۱۹
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۳
غروب آفتاب
۱۹:۵۹:۴۲
اذان مغرب
۲۰:۱۸:۱۳