vasael.ir

کد خبر: ۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ - 14 July 2016
مکتب دفاعی/ معرفی کتاب 1

معرفی کتاب اندیشه های دفاعی امام خامنه ای در حوزه جنگ نرم

پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل ـ این کتاب در پی جوابگویی به این سوال است که تهدیدات نرم دارای چه ویژگی هایی می باشد و مقابله با تهدیدات نرم بر اساس اندیشه و گفتمان امام خامنه ای چگونه خواهد بود ؟

 

 

 

 به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وسائل، کتاب اندیشه دفاعی امام خامنه ای در حوزه جنگ نرم  به نویسندگی دکتر ابراهیم متقی و رحمان لطفی مرزناکی و با همت انتشارات یاران شاهد و به چاپ دانشگاه صنعتی مالک اشتر به تیراژ ۱۰۰۰ نسخه به زیور طبع آراسته  و به بازار کتاب عرضه شده است.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان در تقریظ خود در این کتاب آورده است: « بدون شک نقش و قدرت الهی و معنوی معمار بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حضرت امام خمینی رحمت الله و اندیشه های تابناک حضرت امام خامنه ای خلف صالح آن پیر فرزانه بزرگترین عامل توسعه در حوزه دفاع و امنیت بوده است، لذا در سایه تامین چنین امنیتی توسعه همه جانبه ای در کشور صورت گرفته است در همین راستا واکاوی و تفسیر اندیشه های ناب رهبر معظم انقلاب اسلامی به مثابه قرائت نوین از اصول اساسی و آموزه های مکتب اسلامی بربسته مفاهیم مرتبط با حوزه دفاع و امنیت ضرورتی اجتناب ناپذیر و رسالتی معنوی برای صاحبان قلم در این است که به حساب می آید» .

 

قالب های مفهومی و معنایی تهدیدات نرم، تهدیدات نرم افزاری در راهبرد بازیگران نظام سلطه، رهیافت امام خامنه ای درباره تهدیدات نرم، الگوها، ابزارها، اهداف و تاکتیک های جنگ نرم دشمن، چگونگی مقابله با تهدیدات نرم در محیط منطقه ای و بین المللی از جمله عناوین سر فصل های این کتاب ارزشمند است.

 

این پژوهش در پی جوابگویی به این سوال است که تهدیدات نرم دارای چه ویژگی هایی می باشد و مقابله با تهدیدات نرم بر اساس اندیشه و گفتمان امام خامنه ای چگونه خواهد بود ؟.

 

سوالات فرعی که این پژوهش به پاسخگویی به آن   می پردازد از این قرار می باشد که ویژگی های جنگ نرم و تهدید نرم کدام است؟ قالب های مفهومی و معنایی تهدیدات نرم در نگرش نظریه پردازان مختلف کدام است؟ بنیان های اندیشه ای گفتمانی امام خامنه ای در ارتباط با تهدیدات نرم و روش های مقابله با آن چگونه می باشد؟ الگوها ابزارها و تاکتیک های دشمن برای اجرای تهدیدات نرم چه می باشد چه نتایجی را ایجاد می کند؟ مقابله با تهدیدات نرم بر اساس اندیشه و گفتمان راهبردی امام خامنه ای چگونه و در چه فرآیندی انجام خواهد شد؟ .

 

فرضیه اصلی این پژوهش از این قرار است که مقابله با تهدیدات نرم افزاری معطوف افزایش ظرفیت ساختارهای داخلی مسئولیت پذیری و بصیرت سازی می باشد./929/قا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۸ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۲:۵۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۴۷
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۶
غروب آفتاب
۲۰:۰۴:۱۹
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۰۶