vasael.ir

کد خبر: ۲۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ - 25 June 2016
در نشست فقه بیولوژیک مطرح شد؛

اگر خوراک جامعه ما طاهر نباشد هر نوع کار فرهنگی بی‌نتیجه خواهد بود- مسأله غذا امروزه به یک تهدید اساسی تبدیل شده است

پایگاه اطلاع رسانی وسائل ـ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، گفت: موضوع تغییرات ژنتیک بسیار مهم است و فقه نمی تواند تنها به جمله اگر ضرر داشته باشد حرام است، اکتفا کند؛ چرا که میلیون ها انسان به خاطر این موضوع دارند می میرند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی فقه حکومتی وسائل، اولین نشست سرویس مسائل مستحدثه پایگاه اطلاع رسانی وسائل با همکاری دفتر حوزه نماینده ولی فقه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با موضوع فقه بیولوژیک و بیوتروریسم با سخرانی حجت الاسلام علی ارجمند عین الدین، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، پنج شنبه بعد از ظهر در محل این سازمان برگزار شد.
مشروح سخنان حجت الاسلام ارجمند در این نشست به شرح زیر است :


مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به این که مسائل اجتماعی را می توان از ابعاد مختلف جامعه شناسی، روانشناسی ، اقتصادی و غیره بررسی کرد، گفت: اگر بخواهیم بحث کشاورزی و امنیت غذایی را از منظر دینی مورد بررسی قرار دهیم با حدود  هزار آیه از قرآن کریم درباره مسئله غذا روبرو می شویم .

 

اگر خوراک جامعه ما طیب و طاهر نباشد هر نوع کار فرهنگی بی نتیجه خواهد بود
وی با اشاره به این که همه انبیا و اهل بیت به غیر از حضرت ادریس(ع) به کشاورزی یا دامداری مشغول بوده اند؛ گفت: با توجه به آیه (کلوا من الطیبات واعملوا صالحاً) اگر جامعه ما خوراک طیب و طاهر نداشته باشد هر نوع کار فرهنگی بی نتیجه خواهد بود.

 

حجت الاسلام ارجمند با توجه به اینکه بطون دشمن در صحنه کربلا مملو از حرام بود گفت: از منظر برون دینی مسئله غذا و خوراک تبدیل به یک تهدید اساسی شده است.
 

وی ابراز داشت: علت کم کاری در حوزه کشاورزی و غذا در کشور ما استراتژی دشمن و برنامه ریزی صهیونیست‌ها و همچنین اشتغالات روزمره مسئولین است.
 

یهود در طول تاریخ ترور بیولوژیک را فرا گرفته است

وی با اشاره به این مطلب که یهود در طول تاریخ یاد گرفته که دشمنان خود را از طریق غذا و دارو از بین ببرد، اظهار داشت: نه نفر از ائمه ما از طریق سم و دو نفر ازطریق سم وشمشیر و تنها یک نفر از طریق شمشیر به شهادت رسیده است.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطر نشان کرد: رهبران آمریکای لاتین که تلاش می کنند که از تحت سلطه استکبار خارج شوند نوعاً با سرطان از بین می روند.
 

وی با اشاره به ترور بیولوژیک افراد خاصی مانند سلحشور ، طالب زاده، عبد العزیز حکیم، فاکر و غیره، ابراز داشت: استراتژی یهود برای حذف شیعه به صورت ترور های عمومی نیز در حال انجام است.

 

اگر می خواهید بر ملت ها سلطه پیدا کنید غذای آنها را در سیطره خود قرار دهید
حجت الاسلام ارجمند با اشاره به این که هنری کسینجر گفته است اگر می خواهید بر دولت ها سلطه پیدا کنید انرژی آنها را در اختیار بگیرید و اگر می خواهید بر ملّتها سیطره پیدا کنید غذای آنها را در اختیار بگیرید، گفت: وزیر کشاورزی نیکسون نیز گفته است غذا یک اسلحه است.


وی با اشاره به این که دشمن شناسی ما ضعیف شده است، ادامه داد: نخست وزیر صهیونیستی گفته من خوشحالم از این که در بشقاب غذای  ایرانی ها غذای صهیونیستی وجود دارد.
 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به این که مسئله غذا، مسئله اهم امروز ما است، ابراز داشت: حضرت آیت الله جوادی می فرمایند شیطان بعضی اوقات شما را وادار به انجام کار مهمی می کنند و شما را از کار اهم باز می دارد.
 

وی با تاکید بر این که تنگه احد امنیت ما در حال حاضر امنیت غذایی است، گفت: در کل کشور ما نا امنیتی غذایی وجود دارد.
 

با این که غذای طیب می خوریم و روزه می گیریم  آمار بیماری در کشور ما از کشور های کافر بیشتر است 

حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: آمار بیماری های کشور ما از کشورهای کفر بالاتر است، این درحالیست که غذای حلال می خوریم و روزه می گیریم.
 

وی ادامه داد: عمل قلب باز در کشور ما به اندازه کشور یک میلیاردی چین است و اولین عامل مرگ و میر در کشور ما انسداد عروق و سکته است.
 

مسئول نمایندگی جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: دشمنان از یک طرف دانشمندان را ترور بیولوژیک می کنند و از طرف دیگر توده مردم را تهدید غذایی می کنند.
 

وی با تاکید بر این که بیش از بیست هزار روایت پزشکی و طبی داریم، اظهار داشت: ما به اندازه انگشتان دست عالم علم طب پزشکی در حوزه های علمیه نداریم و یک درس خارج طب اسلامی در کشور اسلامی نداریم اما تا به خواهید به اندازه کافی درس خارج طهارت و نجاست داریم.
 

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به این که شرکت مونسانتو یک شرکت صهیونیستی است، اظهار داشت: این شرکت که به کار برده داری و ساخت بمب های شیمیایی و تولید سم  اشتغال داشته است، اخیرا شروع به دستکاری ژنتیکی کرده است؛ بذرهای عقیم شده تولید این شرکت در ایران کاشته می شود و ذخایر ژنتیک دارد از بین می رود.
 

وی با تاکید بر این که دشمن و کافر نباید بر مسلمین سبیل و سیطره داشته باشد؛ خاطر نشان ساخت: امروز می بینیم که روغن ها از ترکیب با مواد نفتی تولید می شوند، همچنین بذرهای آن عقیم شده است و در حوزه های علمیه کیسه کیسه تفاله روغن سویا خریداری می شود و آنرا به خورد بچه های مردم می دهند.
 

حجت الاسلام ارجمند افزود: بسیاری از این ذرت های که در بین مردم توزیع می شود برای غذای دام است و ما آن را می خوریم و ذرت مکزیکی و پوفیلا درست می کنیم.
 

وی با اشاره به این که نزاعی بین اندیشمندان خود رشته کشاورزی وجود دارد که آیا محصولات دستکاری ژنتیکی شده خوب است یا بد، ادامه داد: تعدادی از اندیشمندان که دستکاری ژنتیک را خوب می دانند دست پرورده بنیاد راکفلر هستند و به مخالفان تهمت علم ستیزی می زنند.
 

64 کشور جهان تغییرات ژنتیک را ممنوع اعلام کرده اند

مسئول نمایندگی جهاد کشاورزی استان البرز  با بیان این مطلب که 64 کشور جهان تغییر ژنتیک را ممنوع کرده اند، ابراز داشت: چهار کشور جهان برچسب زدن بر روی محصولات تراریخته را واجب می دانند.
 

وی با تاکید بر این که موضوع تغییر ژنتیک هم حق الناس است و هم موضوع امنیتی است، تاکید کرد: وزارت بهداشت اعلام کرده است که هنوز آزمایشگاه مناسب برای بررسی محصولات ژنتیکی ندارد.
مسئول نمایندگی جهاد کشاورزی استان البرز ادامه داد: رژیم صهیونیستی واقعاً باید احمق باشد وقتی می تواند از طریق ژنتیک ایران را تحت تاثیر قرار دهد بیاید جنگ راه باندازد.

 

وی در ادامه تاکید کرد: وقتی خود دانشمندان کشاورزی در این موضوع اختلاف دارند انتظار می رود فقه بیشتر بیاید و وارد میدان بشود تا مشکل را حل کند، اما متاسفانه فقه نه تنها پیشرو نیست پس رو هم هست و پاسخی که به ورود میلیون ها تن محصول دستکاری شده ژنتیکی داده می شود همان پاسخی است که به سیگار می دهند.
 

مسئول حوزه نمایندگی جهاد کشارزی استان البرز، اظهار داشت: ایران اسلامی از ۱۳ اقلیم عالم ۱۱ اقلیم را در خود جای داده است و کشاورزی برای آن حائز اهمیت است.
 

برخی حوزویان می ترسند وارد مسائل مستحدثه شوند

وی با اشاره به این که پوتین دستور داده محصولات تغییر ژنتیکی وارد کشور روسیه نشود، خاطر نشان ساخت: برخی حوزویان می ترسند که وارد مسائل نوظهور به شوند.
 

حجت الاسلام ارجمند افزود: در حوزه دستکاری ژنتیکی اتفاقاتی افتاده که شاید ۳۰ سال دیگر خود را نشان بدهد برای مثال ژن های را از ماهی می گیرند و به گوجه تزریق می کنند و مقاومت مقابله با سرما برای گوجه ایجاد می کنند و با این کار حکمت و مدل خلقت خدا را به هم می زنند.
 

وی افزود: مثالی برای شما بزنم به نام بیلیارد، ضربه ای به یک گلوله می زنند که احتمال بی نهایت حرکت از آن می رود ، ما یک تغییر ژنتیک انجام می دهیم که احتمال بی نهایت تاثیرگذاری روی قد افراد روی وراثت افراد، روی قیافه افراد، روی میل جنسی افراد وجود دارد.
 

 حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: این تکنولوژی می تواند به صورت یک اسلحه باشد مثلا درندگی کوسه و بی غیرتی خوک را درون غذا به خورد مردم می دهند و مردم را وحشی و بی غریت می کنند.
 

وی ادامه داد: در پیمان نامه ای که درباره محصولات تراریخته وجود دارد اجازه نهایت احتیاط را داده اند، تبصره ای از که اگر 5 هزارم درصد احتمال خطا بدهی حق دارید جلوی واردات آن محصول را بگیرید.
 

مسئول نمایندگی جهاد کشاورزی استان البرز، خاطر نشان ساخت: مردم حق دارند بدانند این غذا که می خورند تغییر ژنتیکی شده یا نشده؛ خیلی از مسئولین باید در این زمینه باید بازخواست شوند.
 

وی ادامه داد: در تهران در یک ماه فقط دو درصد افراد به مرگ طبیعی مرده اند ، یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار کشور ما آلوده به محصولات تغییر ژنتیکی شده است مشکل این جا شروع می شود که لایحه ای را به مجلس برده اند که تولید محصول تغییر ژنتیکی را به صورت تجاری در بیاورند.
 

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به این که  بنیاد راکفلر با مخالفین با نهایت شدت برخورد می کند، اظهار داشت: ما معتقدیم اول از همه باید این موضوع که مجلس دنبال می کند متوقف شود و کرسی های آزاد اندیشی در این زمینه راه اندازی شود.
 

وی با اشاره به این که مونسانتو از منفورترین شرکت های جهانی است، اظهار داشت: در ۵۰۰ کشور دنیا بر علیه این شرکت تظاهرات صورت گرفته اما در ایران به صورت آزادانه و به راحتی فعالیت می کند.
 

حجت الاسلام ارجمند ادامه داد: همین دیروز در ماهدشت بذر های شرکت مونسانتو توزیع شد، همین چند روز پیش کارشناسان این شرکت در استان گلستان در حال مطالعه روی محصولات کشاورزی این استان بودند.
 

وی افزود: مسئله نفوذ که مقام معظم رهبری می فرمایند یعنی شرکت مونسانتو یعنی بنیاد راکفلر؛ و بنده به صورت خاص معتقدم دستکاری ژنتیکی همان وعده شیطان به خدا بود که من کاری می کنم بشر گوش حیوانات را سوراخ کنند و تغییر در خلقت تو ایجاد کند.
 

حجت الاسلام ارجمند، تاکید کرد: موضوع تغییرات ژنتیک بسیار مهم است و فقه نمی تواند تنها به جمله اگر ضرر داشته باشد حرام است، اکتفا کند؛ چرا که میلیون ها انسان به خاطر این موضوع دارند می میرند.
 

وی ضمن اشاره به کار کارشناسی که توسط آیت الله مکارم درباره مسئله سیگار صورت گرفته، اظهار داشت: تاثیر غذای روزانه مطمئنا از سیگار بیشتر است، لذا فقها باید به این مسئله روز ورود پیدا کنند، حکم دهند و مقلدین هم تبعیت کنند.
 

حجت الاسلام ارجمند با اشاره به این سخن رهبری که چه بسیار کارشناسان که مسئولین را فریب داده اند، گفت: در بند ۸ ابلاغیه سیاستهای کلی محیط زیست توصیه به کشاورزی بر محور محصولات سالم و ارگانیک شده است.
 

وی افزود: ارگانیک یعنی در آن محصول کود شیمیایی و هورمون دستکاری شده ژنتیکی به کار نرفته است.


مسئول حوزه نمایندگی در جهاد کشاورزی استان البرز، در پایان اظهار داشت: ما حاضریم حوزه های علمیه را کمک کنیم و هر چه مطلب در زمینه تغییرات ژنتیک بخواهند از مقالات علمی داخلی و خارجی گرفته تا اظهار نظرهای کارشناسان داخلی و خارجی را جمع کرده و در اختیار آنها قرار بدهیم. /327/ 503/قا
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار
اوقات شرعی
۲۹ / ۰۲ /۱۴۰۳
قم
اذان صبح
۰۴:۲۱:۵۱
طلوع افتاب
۰۶:۰۱:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۲۹
غروب آفتاب
۲۰:۰۵:۰۴
اذان مغرب
۲۰:۲۳:۵۳